/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outllook - Yousee - spam i massevis.
Fra : ingelein
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 06-12-19 19:25

Hej, Jeg har spurgt herinde tidligere og den type spam fra transportfirmaer er heldigvis ophørt, men nu har jeg i flere uger fået spam mails fra hele verden, som alle begynder med "kopi af" på alle verdens sprog inklusive kinesisk og arabisk.
Jeg sletter dem straks. På min YouSee webmail kan jeg se at de ryger i min spam mappe og der går da også nogen i min Outlook "uønsket" mail mappe.
Jeg aner ikke, hvor de kommer fra, for jeg kan se at de henviser til en kopi af en mail jeg skulle have sendt til Gud og hvermand, officielle virksomheder osv. Da jeg ikke klikker på dem ved jeg heller ikke mere , men der er tale om pornografisk materiale eller villige damer, som keder sig og gerne vil knytte en snor til mig

Jeg vil gerne vide, om der er andre, der får disse mails. En overgang troede jeg at de kom fra Pinterest, men det er ikke rigtigt. Ellers har jeg ikke været på nogen snavsede sider.
Ingelein

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-12-19 19:33

Jeg kan kun sige, at din mailadresse er havnet på en liste, der åbentbart er tilgængelig på nettet og spam er jo afhængig af mailadresser.
Personligt går jeg gerne glip af at være med i en konkurrence om at vinde en. ipad, hvis det kræver, at jeg giver min adresse.
Personlige oplysninger (så som mailadresser er penge værd på nettet!)

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-12-19 21:39

Så er der snart JUL.

Hovsa, der var også spam.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-12-19 22:16

Du er såmænd ikke den eneste hvis det kan være en trøst...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-12-19 23:31

Tak til Poten, ja det er en smule trøsterigt at jeg ikke er alene om de mange spam. Jeg afholder mig af samme grund også fra konkurrencer.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-19 12:03

Konkurrencer og lignende skal bare besøges ved hjælp af en mail man ellers ikke bruger - måske en ny gmail som er gratis og den kan nemt slettes igen.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 07-12-19 16:58

Ikke for du skal købe spamfighter, men blot generelle spørsmål og svar om Spam
https://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Lang_DA/FAQ_SPAM_Default.asp

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-12-19 23:46

@katekismus
Jeg har downloadet Spamfighter og nu sætter min AVAST den i karantæne fordi den indeholder malware.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-12-19 23:50

helt præcist skriver AVAST: FileRepMalware og sætter den i karantæne. Dog bliver Spamfighter ved med at ville installere sig. Så...... endnu mere rod!
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-12-19 00:03

Jeg har lidt på fornemmelsen, at det er fordi du kører Windows virtuelt på en Mac, og at Macén ikke kan håndtere hverken dette eller Windows update.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-19 00:20

De kører på hver sin interne disk, og har ikke konfliktet nogensinde. Jg skal boote på to forskellige diske eller drev.
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-19 09:48

boote på to forskellige diske eller drev - men det er vel stadig samme motherboard (mac )

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-19 10:01

Ja, det kører jo via bootcamp. Det er AVAST, DER ÅBENBART IKKE KAN LUDE KONKURRENCE.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-19 10:02

Undskyld LUDE - skal være LIDE.
Ingelein

Kommentar
Fra : poten

Dato : 09-12-19 00:36

Hold da maule hvor det vælter ind med SPAM i øjeblikket - jeg får nok 80-100 styk dagligt,
så det er der åbenbart ikke noget at gøre ved - spamere har for god tid åbenbart...

Senest var der en advokat fra Toga der havde et tilbud om deling af en formue...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-12-19 00:40

Tænk, jeg har sluppet spamfighter ud af Avast karantænen i dag ........ og 7-9-13 ....... har jeg ikke fået nogen spam mails. Håber virkelig at det virker.
Ingelein
@ poten- måske en løsning for dig.?

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 12-01-20 10:17

Tak for svaret katekismus.
Det hjalp på min Mac/win pc, men ikke på spam på min Ipad.