/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min kortlæser virker ikke
Fra : Otnob
Vist : 290 gange
300 point
Dato : 06-12-19 16:12

Er der andre der kender til problemet? Det har hidtil virket, jeg kører Windows 8.
Har købt en løs kortlæser og sat i USB stikket, heller ikke her virker det.
Det er som om PC,en forsøger og giver nogle clock lyde fra sig.

Selv om jeg prøver at læse direkte fra Kameraet med et kabel til USB er der det samme negative resultat.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-12-19 17:41

Næh, det er jo absolut ikke nemt at gætte hvad der er galt ud fra de nævnte oplysninger.
Tilbage hvor du har købt kortlæseren.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 06-12-19 17:59

Har åbenbart ikke udtrykt mig klart nok.
Primært er det den indbyggede kortlæser som er problemet, så lad mig holde mig til den.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 06-12-19 18:40

Fjern driveren til den og søg efter ny.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 06-12-19 19:40

Kan det være din ene usb indgang som er stået af?
Det har jeg været ude for...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-19 12:11

Ældre kortlæsere kan ikke læse kort med mange GB.

kig i enhedslisten om der vises fejl om driveren

Kører computeren med FAT 32 kan den ikke læse NTFS

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-12-19 14:24

Hej

Der står at alle enhederne vedr. USB og kortlæser er OK, ligedes selvfølgelig driverne dertil.
Min erfaring er dog at deres angivelse af fejl og ikke fejl ikke altid passer så vil jeg prøve mig lidt frem

Det bedste var hvis en fra kandu. havde været ude for det samme problem.

Jeg lader høre fra mig om hvordan det går.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 07-12-19 14:35

Jeg havde problemet med med en ekstern kortlæser til mit kamera sd kort - men min nuværende bærbare (fra 2008) computer kan godt læse de store kort.

Jeg havde også for nogle dage siden vrøvl med et memorystick på 64 GB, og det viste sig at den skulle ind i mit "mini tool partition wizard" program og få rettet op på MasterBootRecord - så den kører igen.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-12-19 11:38

det lyder som om at dine usb fejler, så hent nye driver hos dem der har bygget din maskine, dvs usb og chipset driver.
når du har dem, så gå ind i enhedshåndntering og slet alle usb porte, husk også at slette driverne. normalt vil windows selv finde dem igen, når du har slettet så genstart maskinen, og instalere de nye driver.
så sku den være der, hvis altså ikke det er en hardware fejl.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 09-01-20 14:08

Tak for svaret Eyvind.