/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Interessant artikel
Fra : Mosebaek
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 30-11-19 17:55

https://www.bt.dk/debat/gaardbo-rasende-det-er-en-skandale

Endelig en kendis, der tør tage bladet fra munden, Jens Gårdbo. Som jeg er utrolig enig med. Nok mange andre der også er.

Ufatteligt, at så mange mia kan ryge lige op i luften, uden det får konsekvenser, på een eller anden måde. Staten betaler mill./mia til it.systemer, der skrottes igen lige så hurtigt, som de er bestilt.

F-35 fly, militær sendes rundt i verden. Man tager med kyshånd mod invasion af emigranter.
Har staten en kæmpemæssig pengetræ, man bare plukker af, eller er det som i Anker Jørgensens tid baseret på udenlandske lån.??????

Er vi på samme niveau, som Colombia og Venezuela ??????

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-11-19 18:07

Her er en lille "køn" beretning mere. Godtnok i småtingsafdeligen, i forhold til andre.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/helle-thorning-schmidt-lod-statskassen-betale-for-at-opl%c3%b8se-firma/ar-BBXxQhU?ocid=spartandhp

Men i Danmark er der skam ingen korruption. Vores moral er verdens berømt. Det kunne de andre lære noget af.

M.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-19 14:16

Milliarder af kroner? Lige op i luften? Så hør her..
F-35 A er og bliver et flyvende IC-4 tog.

Det er og bli'r et komplet udueligt fly i det Danske luftvåben. Det er et ANGREBSFLY ... deraf navnet F-35 A : A for ATTACK

Vi har allerede købt resrvedele som ikk længere produceres for et stort millionbeløb:

http://krigeren.dk/vigtige-reservedele-til-f-35-allerede-paa-vej-ud-af-produktion/

Hvem skal vi angribe? Naeeehh.. vi skal forsvare vort territorium (..herunder Grønland).

Netop DERFOR burde vi til en trediedel af prisen have handlet med vort broderfolk Sverige om køb af JAS-39 Grippen. En 'multi-purpose' jet, som kan lande, rearmeres, tankens og lette igen på under 15 minutter fra en alm. motor- eller landvej. Den kan flyve på alm. petroleum og kan tankes op fra en alm. tankbil, hvorfor den kan operere fra f.eks. ARKTIS uden de store faldballader.

F-35 A Joint-Strike fighter er en flyvend gås ! ...og penge ud af vinduet.

Vi bliver taget i H... og R.. !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-12-19 14:29

Penge ud af Statens kasse, ingen stor nyhed = men hvem får af Spanskrøret.

Altid er det de små svindlere der hænges ud i Aviser osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-19 14:56

Ja nemlig.
Og så hende der Mette der kaldte sig for børnenes minister blæser ungerne en hatfuld. Hun ender nok med at blive værre end Helle finken som er ligeglad med alt og alle.

Dumme Dansken som de kalder os, passer vel meget godt.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-12-19 15:27

Det kunne i denne forbindelse også være interessant at vide - gerne med navns nævnelse - hvilke firmaer, der ikke leverede som aftalt - hov! måske bedre, hvilke ministerier og embedsmænd, der ikke har gjort deres forarbejde (beskrivelse af hvad man ønsker af it-systemet) godt nok før ordreafgivelse.
Det er vel en politisk beslutning at f.eks. købe et it-produkt som den udskældte sundhedsplatform til Sjælland, når man har et tilsvarende it-system, der virker i Jylland - alt det i et lilleputsamfund som det danske.
Osv - osv - osv

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-19 18:29

Er så enig Molo, så det næsten er pinligt. Jeg er sikker på at F-35 er mere beregnet på aktion i udlandet, end hjemlig forsvar.

Vi fører os jo også frem med militær, i bl.a. mellemøsten og Afrika. (Mali under fransk kommando). Jojo, kan i høre hvor det gungrer.

Her er så ca. 20 fly heller ikke meget bevendt, hvis Putin vender tommelen opad til et alt afgørende angreb. Dem kan russerne lave til skrot på 10 min. Er der noget russene virkelig kan, er det at lave kampfly. Helt på højde med USA`s, måske en tand bedre. Ialtfald når man læser specifikationer.

En fornøjelse at se på film, når en JAS Gripen skal genlades med brændstof og våben, ude i de svenske skove. Så åbnes der lige en "port", bestående af høje grantræer....... på hjul. Og ud ruller køretøjer til betjening af flyet.

Men stadigvæk pengene ??? Kan skatterne virkelig dække det hele ??? Personlige skatter, selskabs skatte, moms, afgifter, og hva`faen det nu hedder altsammen. Jeg undres.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-19 20:45

Joeh... Mosebaek ->

Ved brug af den INDVENDIGE side af hovedet ..istedet for det 'nedre' hoved ude af bukserne; så kunne vi forsvare Danmark med fornuft, i stedet for med 'tugt' af andre nationer, som haledikkende skødehund for USA.

Gode venner med alle som natomedlem og i respekt for FN? Ikke engang dét lever vi op til.

Så hellere neutral. F.eks. i en Nordisk Union med : Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland, Litauen, Island og ....Skotland.

Vi har tilsammen midlerne og de ressourcer der skal til for at agere SUPERMAGT.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-19 20:48

Ja for faen, lad os gøre som de Radikale sammen med den socialdemokratiske Stauning-regering gjorde sidst i 30erne - nemlig, at amputere det danske forsvar til en underafd. af FDF/Blåmejserne.

Men iøvrigt, den danske stat har oceaner af penge - MASSER af penge, de bruger dem bare forkert. Pengene bruges på alle mulige og umulige NGO'er, Letbaner som ikke fungerer, vindmøller og solceller som er ganske ligegyldige set i klima øjemed, men som er tikkende miljøbomber den dag, de skal skottes. På retssager, fratrædelsesgodtgørelser, osv osv.........................

Penge til og på kultruberigere, som er ved at infiltrerer Politiet, ghettoer, by-cykler, bænke, hvorpå man kan lade sin pc - eller telefon op, på afdankede politikkere som føler sig krænket, orlov til samme segment med fuld løn. Jobcentrer som ikke fungerer, hospitaler som heller ikke fungerer, regioner som heller ikke fungerer

Tænk på, hvor mange skatteyderbetalte kroner der hældes på Politi, Hospitaler, Regioner, Kommuner som egentlig skulle bruges på den såkaldte velfærd. Tænk så på velfærden idag sammenlignet med den velfærd vi havde i 70'erne og i 80'erne, så er velfærden anno 2019 så godt som ikke eksisterende. Og hvorfor...? Fordi, pengene bruges forkert - meget forkert.

Tak for kaffe, siger jeg bare.

PS. Selvfølgelig skal Danmark have et Forsvar, gerne et stærkt Forsvar, det er bydende nødvendig, især med et nødvendigt Nato-medlemsskab.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-12-19 11:42

Jeg er i "syv sind", hvad angår dansk forsvar. Hælder efterhånden lidt til Mogens Glistrup`s tankegang.

Jeg var selv soldat i 60`erne, under "den kolde krig". Dengang var NATO meget mere nødvendig, end i dag. Der var stor fare for en Konventionel krig.

Det tror jeg ikke på længere. En (begrænset) krig mellem øst og vest, vil lynhurtigt udvikle sig, til brug af det nyeste teknologiske udstyr. Luften vil være tæt af missiler, og så kan vi godt sige "Good bye". Så vil der kun være rotter og fluer tilbage.

Hvis vi alligevel tænker os en Konventionel krig: Hvor er NATO så ?? Trump har jo allerede ladet sive ud, at hjælp fra USA er usikker.

Frankrig vil sikkert køre deres egen løb, som de til dels har gjort i mange år, inden for NATO. (Mangler lidt æresoprejsning fra ww2).

De gamle øst-lande og Tyskland, vil få nok at se til, på egen territorium.
Og endeligt, de menige danske soldater har en tjeneste tid på fire måneder. Fuldstændig til grin, de når højst at lære lidt eksercits. (Samme tid som vi havde i rekrutten).

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-19 19:31

Citat
de menige danske soldater har en tjeneste tid på fire måneder. Fuldstændig til grin, de når højst at lære lidt eksercits. (Samme tid som vi havde i rekrutten).
Det er rigtigt, men du skal bare huske huske på, at militæret egentlig ikke er bygget op omkring de indkaldte, men militæret er bygget op omkring konstablerne - altså de frivillige, som har meldt sig - og vil gøre militæret til en levevej.
Betragt de indkaldtes militærtid som en introduktion til at blive konstabler.

De danske Jenser - altså konstablerne, er nogen af verdens bedste soldater, det er ikke et statement jeg bare slynger ud, det er korrekt. Jenserene har virkelig respekt om blandt andres landes militær. Danske Jenser er veldisciplineret samtidigt med, de evner at tænke selv.

Citat
Trump har jo allerede ladet sive ud, at hjælp fra USA er usikker.
Njaaa.... Natolandene - her i blandt Danmark - har jo selv underskrevet, at de vil bruge 2% af BNP på militært-isenkram i Nato regi, det gør de fleste Natolande ikke - heller ikke DK, og set i det lys forstår jeg så godt Trump. Det er ikke USA som skal hænge på hele regningen...? Hvis man har bestilt musik til festen, er det vel rimeligt man også betaler.

Og endelig
Citat
Jeg er i "syv sind", hvad angår dansk forsvar. Hælder efterhånden lidt til Mogens Glistrup`s tankegang.
Den taktik bruges allerede i forhold vores sabelsvingende ørken-gæster.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-19 21:09

I øvrigt...................................

Det er meget mærkeligt, at det skulle være klimabelastende at spise f.eks. oksekød.

I dagens Danmark er der vel omkring 1 million køer. i 60erne var der i DK. 3 millioner køer
Alle pruttede og sked vel, som køer endnu engang har for vane.
For lidt tid tilbage var der så oveni 60 millioner bison.

Men selvfølgelig, når to prutkarle kan danse sig til succes i TV's bedste sendetid, kan alt vel lade sig gøre.

Snart skal vi alle tiltales med "Høn" - og alt skal køns-neutraliseret. F.eks. Snemand = sneperson,
Julemand = Vinterperson. Sæt selv ind (............................................................... )

Kender i forresten eventyret: "Kejserens nye klæder" ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-19 11:14

Det er jo ikke bare noget jeg finder på:

https://www.bt.dk/danmark/se-grafikken-forsvaret-der-forsvandt-saa-meget-er-der-skaaret-ned
Ekspeditionskorps ?? Fald i danske kampvogne fra 491 til 34 stk. Fald i antal tung artilleri fra 395 til 12... tolv.
HØR HVOR DET GUNGRER. Det danske forsvar er frygtindgydende. Putin ta`r nok nervemedicin...... og fly...22 stk. Tilbage i 50`erne havde vi 200 F-84G.

DK`s forsvar er nu helt afhængig af NATO. Og hvor er NATO så lige, hvis situationen opstår ???
NATO`s næst største militær, nemlig Tyrkiet, kan man slet ikke stole på. Ender måske med at melde sig ud af alliancen. Vi har set bl.a. i Syrien, at han hælder mere og mere mod Rusland. Vil også købe militær udstyr der.
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/udland/erdogan-truer-med-at-g%c3%a5-imod-natos-planer/ar-BBXGhwb?ocid=spartandhp

Og stadigvæk pengene ?? Er forsvaret blevet billigere, for de danske skatteydere.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-19 13:45

Hele dit skriv oser jo af forståelse for, at Trump er sur over Danmarks bidrag til Nato.

Citat
Og stadigvæk pengene ?? Er forsvaret blevet billigere, for de danske skatteydere.
Hmmmm......Hvad må Danmark frihed så koste ?

- Og hvad er læren fra den 9. april 1940 ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-19 14:49

Jo jo regeringen er i julegave-humør, har lige foræret 140 millioner gode danske skatteyder kroner til Ukraine og Georgien - for det go'e naboskabs skyld.
Hvem sagde vi mangler penge i Danmark..?

https://www.youtube.com/watch?v=kfRk4brR1lQ&fbclid=IwAR0Edv5dedPRHKYGxRWL9gBHBtk98ttUWx37_swqdunQnO6kYjAu-ITL0wA

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-19 17:06

Citat
Hele dit skriv oser jo af forståelse for, at Trump er sur over Danmarks bidrag til Nato.

Næhh...jeg mener bare at dansk forsvar, efterhånden er en parade forestilling. Kun beregnet til fremvisning i udlandet.

Hvad har vi fået ud af vores medvirken i Mellemøsten og det tidligere Jugoslavien, udover mindst 40 dræbte danske soldater, og et for mig, ukendt antal invalider på krop og sjæl. Samt en invasion af arabere.

Vi har også fly udstationeret, i de baltiske lande. Det må give Putin kuldegysninger. Igen, ren blålys.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-19 19:14

Citat
Næhh...jeg mener bare at dansk forsvar, efterhånden er en parade forestilling. Kun beregnet til fremvisning i udlandet.
Det er simpelthen ikke rigtigt! Kald endelig ikke den danske soldat for en "paradesoldat"

Citat
Hvad har vi fået ud af vores medvirken i Mellemøsten og det tidligere Jugoslavien, udover mindst 40 dræbte danske soldater, og et for mig, ukendt antal invalider på krop og sjæl. Samt en invasion af arabere.
Det takker vi vores politikkere for. Jeg har heller aldrig forstået, at vi skulle kæmpe i mellemøsten - eller udenfor danmarks grænser, med mindre vi var i decideret krig.

Citat
Vi har også fly udstationeret, i de baltiske lande. Det må give Putin kuldegysninger. Igen, ren blålys.
De danske soldater indgår i en Natostyrke – en kampgruppe på godt 1.000 mand under britisk ledelse. Deres opgave er at demonstrere Nato-­solidaritet over for den russiske aggression i regionen. De fylder ganske vist ikke meget over for de russiske divisioner lige på den anden side af grænsen, men de udgør en slags "vejbump" Samtidig er det en god træning til soldaterne.

Om de giver Putin kuldegysninger, det tror jeg ikke, men de signalerer "hertil og ikke længere"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-12-19 21:38

Det er skam ikke den danske soldat jeg kritiserer. Han/hun gør sikkert hvad de er sat til.

Nej, det er vore tåbelige politikere. Selv er jeg ikke rød, men jeg troede egentlig at en såkaldt rød regering ville ændre en del, hvad vores forsvar angår.

Men den fortsætter tilsyneladende den blå`s forsvarspolitik. Selv de Radikale, er vist faldet til patten. Man hører ikke meget fra dem, i den retning.

Vi kunne nok have fået 60-70 svenske fly, for de samme penge som de 27 F-35. Hvoraf mindst fem bliver i USA. Ikke mindst på grund af de foranstaltninger, der skal til i Skrydstrup. Støjværn og opkøb af huse. Gripen støjer sikkert ikke mere end F-16.

Må jeg lige minde om, at vi så sandelig har "parade" soldater på Amalienborg. Ja, jeg ved godt de også er vagter.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-12-19 10:44

Kaptajn-Tommy ->

Køerne 'pruttede' 3 gange så mange gange i tresserne og bilerne forurenede dobbelt op endda til sat bly i benzinen (..nu om dage findes vel 5 gange så mange biler på gaden, så det går nok lige O.P. OP?) , fritager da ikke nutiden for at undgå at gentage fortidens synder.

Den forurening i atmosfæren fra atomprøvespængninger 50'erne og luftforureningen med bly, svovl og freon i 60'erne mærker vi STADIG konsekvenserne af nu. Det går ikke væk af sig selv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-12-19 14:30

Citat
Indsæt dit citat her
Citat
Den forurening i atmosfæren fra atomprøvespængninger 50'erne
Atombomber - herunder prøvesprængninger, får jorden til at køle ned. Vulkanudbrud ligeså.
En af skræksceneriarne ved global krig hvori der indgår a-våben er, at jorden vil blive så stærkt nedkølet, at al liv vil fryse ihjel.

Citat
og luftforureningen med bly, svovl og freon i 60'erne mærker vi STADIG konsekvenserne af nu. Det går ikke væk af sig selv.
Lad være med at blande miljø og klima sammen, men ellers har du ret - til dels.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-12-19 11:27

Igen et bevis på en utrolig slendrian i "Det Offentlige":
Citat
To ansatte i Forsvarets Ejendomsstyrelse er politianmeldt. Rigsrevisionen siger, at medarbejdere i årevis har kunnet svindle med indkøb.

Selv entreprenører og revisorer kan købes, bare prisen er høj nok.

Faens osse, man ikke var klog nok til at få et job i den offentlige sektor. Så havde man haft mulighed for, at være selvforsynende med penge.

Læste lige at Somalia er verdens mest korrupte land. Det harmonerer jo fint, med den invasion af Somalier her til lands. Dansken er jo hurtigt til at lære.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-12-19 17:58

Tak for svaret molokyle. Her er vi meget enig. Jeg tænker på om Lockheed bruger samme metoder som tilbage i tiden, hvor de solgte F-104 Starfighter, til bl.a. Japan og Tyskland.
Flere af disse landes ministre blev tvunget til at træde tilbage, på grund af bestikkelse.
(Returkommision).

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-19 11:44

Mosebaek -> Først: Tak for point. Det er voldsomt 'brugbart'
..om ikke andet; så for at holde humøret oppe.

Dernæst; Hvad Lockeed-Martin bruger af 'metoder' skiller sig ikke voldsomt ud fra hverken; McDonald Douglas, BOING, Dassault, M.I.G. og Sukhoi.

I SAAB er der i min optik større 'gennemsigtig- og ordentlighed' sammenlignet med ovenstånde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-19 11:49

Ps. Svenskerne trak sig jo også tidligt fra udbudet.

De havde gennemskuet at det var; Skatte-fusker, tidl. Statsminister, NATO generalsekretær og nu våbenhandler, som i kulissen, trak i trådene.

Militærstrategisk var han (AFR.) en NUL-BON for Danmark.

</IMHO*>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-12-19 11:59

Kaptajn-Tommy ->

Citat
Atombomber - herunder prøvesprængninger, får jorden til at køle ned.

Måske?

Jeg er ikke ekspert på dette område, men jeg er dog ret sikker på, at mindst en trediedel af alle lungekræfttilfælde ikke skyldes rygning, men radioaktivt nedfald og alm. luftforurening fra industri og bilisme.

Kræfternes Bekæmpelse tjener dog ret mange penge på at påvise det modsatte. De lever jo også på firmaet Nikorettes' nåde, politisk lobbyvirksomhed og private donationer ...som kan trækkes fra i Skat.

</MOLOKYLE>