/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Advarsel - Pinterest
Fra : ingelein
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 15-11-19 21:49

Jeg bliver siden i går oversvømmet med spam mails fra hele verden. Penge, lotteri, piger osv.
Alle mails - på mange sprog starter med: Copy of, Kopie van, Kopi af osv.
Jeg kan kun henføre det til at jeg tilmeldte mig Pinterest, fordi jeg ville se på noget håndlavet glas efter fusing metoden.
Så vær forsigtig med Pinterest. Jeg håber at det holder op. Iøvrigt kan se i min webmail hos Yousee se at de havner i min spam mappe. Men de bliver alligevel videresendt til mig - og sådan skal det vel også være, for det er jo ikke Yousee der kan afgøre om det er spam?
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-11-19 22:46

Med andre ord? du har selv givet tilladelse til at modtage SPAM.

Jeg kan dog ikke fatte at du ikke kan fravælge SPAM fra normale mails.
Lyder som en gammel MS konto du har kørende.

Jeg bruger GMAIL og alt spam ryger i slet-dåsen, om jeg så et par gange året får noget vigtigt i samme, er sikkert min egen skyld og kan rettes på 2 sekunder.

Videresendt? fra samme konto eller til/ over en anden?
Det kan ikke passe at du ikke kan blive fri for det.

Brug en Gmail.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-11-19 22:59
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-11-19 23:02

Send mig en mail på kandu@mt2015.com og gå til siden http://www.mytrashmail.com/ og se efter mails fra (kandu) under Accunt

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-11-19 23:26

Det behøver ikke at have noget med Pinterest at gøre, jeg tror der simpelthen er åbnet nogle sluser østfra som har høstet e-mailadresser i massevis...

Her et lille udvalg af hvad der er havnet i min 'uønsket mail boks' i Outlook i løbet af ganske kort tid...

Jeg har blot listet afsenderne:

Root User <root@localhost>
moodmeup.gr <info@moodmeup.gr>
MISTRAL <info@mistralcaribe.com>
mail@npco.com
?????????? ??????? <cp-yurga@mail.ru>
Jodi Rodgers <rvrqeouewr@certificate-253617.appspot.com>
Rhonda Cole <rnsthadzyb@certificate-253617.appspot.com>
joggling without panties <udprlephnf@certificate-253617.appspot.com>
I want to satisfy you <whbfgbqsbc@certificate-253617.appspot.com>
Vulcanizare mobila Ploiesti <eugen.lupchian@yahoo.com>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-11-19 23:43

Jeg vil virkelig gerne have en anden mail adresse - har både en på one.com og også gmail, men den anden adresse, er den adresse jeg har haft altid - hvilket vil sige siden 1995 eller endnu tidligere. Det er så også den adresse der er oplyst hele vejen rundt i det offentlige system, skat, sundhed osv. Derfor kan den jo ikke bare skrottes eller hvordan kan jeg oplyse om ny mailadresse, for jeg opgiver den jo alle vegne - Telmore osv.
Ingelein

Ps. Jeg plejer at være morderlig forsigtig, så jeg tør ikke engang følge abbabas opfordring. Og så tror jeg på at nogen har holdt email høstgilde også i Langtbortistan. På min I pad har jeg slet ikke tilladt f. eks. cookies.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-11-19 23:46

Jeg bruger en gammel Outlook fra MS og der havner de fleste af disse mails i en mappe "uønskede mails" - også dem jeg videresender fra min Ipad til min Pc/Mac. Men der er også nogle, der ryger i indbakken - altså af de uønskede.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 100 point
Dato : 16-11-19 10:17

Vi kan ikke gardere os 100% mod spammere, hvis vi ikke vil have uønskede mails, må vi gå tilbage til PostNord...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-11-19 11:30

Men disse bølger af spam?
Når en type er ophørt, kommer der en ny type. Jeg kan umuligt være den eneste i disse dage og jeg gætter på at de kun vil lægge virus i systemerne. Har ikke klikket på nogen af dem, de ryger direkte til slet og tøm papirkurv.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-11-19 11:35

Tror at det nemmeste er at gå i min yousee webmail, spammappe, som yousee pænt har lagt disse spam mails i, slette dem, før de ryger videre til min indbakke.
Ingelein

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-11-19 16:24

Citat
Tror at det nemmeste er at gå i min yousee web mail, spam mappe, som yousee pænt har lagt disse spam mails i, slette dem, før de ryger videre til min indbakke.
Ingelein

Absolut... Men de gør jo ikke nogen skade uanset hvor de befinder sig, bare man ikke åbner dem - de er jo blot et gevaldig irritationsmoment.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 12-01-20 10:20

Tak for svaret poten.