/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
publisher i PDF
Fra : fa.dk
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 13-11-19 18:58

Jeg ved ikke lige hvor jeg skal stille spørgsmålet. Prøver her.
Jeg laver et lille hæfte i publisher - der er tekst og tegninger og fotos. Det skal lægges på en hjemmeside i PDF format. Der sker så det, at nogle af tegningerne ikke tydeligt kan ses; de ligger lige som inde under en hinde. Andre er tydelige. Jeg synes, jeg lægger tingene ind på siderne på samme måde.
Da hæftet er tosidigt, må jeg, når jeg lægger det ud i PDF format, lave det om til et énsidigt hæfte, så siderne kommer i den rigtige rækkefølge. Jeg gør det ved at udskrive via Solid PDF-creator. Jeg har prøvet forskellige indstillinger - uden held.
Mvh. Frank

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-11-19 19:52

Du kan prøve at konvertere Publisher filen via https://www.online-convert.com/
Den bruger jeg altid når jeg skal have noget konverteret...

Kan selvfølgelig ikke sige med bestemthed at det hjælper i dit tilfælde.

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 13-11-19 19:53

Jeg har fundet ud af, at der ikke sker noget, når jeg gemmer i PDF - så er alt fint. Det er ved anvendelsen af PDF creator.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-19 20:02

Hvis du har Windows 10 er der en indbygget Microsoft to PDF, der klarer det hele.

Prøv den.

Godkendelse af svar
Fra : fa.dk

Dato : 13-11-19 22:09

Tak for svaret Bille1948. Og tak til øvrige, der har reageret.

Jeg takker for din kommentar. Jeg kunne dog godt i forvejen - som du foreslog - gemme i PDF via Microsoft.
Det var, når jeg skulle kreere hæftet ensidigt. Jeg fandt selv ud af at downloade en anden PDF creator printer, som kunne klare tingene uden problemer.
Af en eller anden grund skal man, når man skal gøre noget tosidigt til énsidigt, vælge udskriv på creator´en. Det udskrives ikke fysisk, men omdannes.
Mvh. Frank

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-11-19 22:18

Tak for point.