/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hvis domaineregistranten lukker?
Fra : leifnel
Vist : 324 gange
1 point
Dato : 18-12-01 09:29

Når jeg først har fået registreret et domaine, (og jeg har (kontrol over) nameserverne selv), kan jeg så ikke være ligeglad med at det firma, jeg har registreret domainet igennem, lukker?

Domainet er registreret i mit navn.

Domainet er jo i zonefilen hos dk-hostmaster eller internic, og de går vel ikke igang med at pille ved noget, bare fordi en registrant går konkurs.

Med det væld af registranter, så skulle en portefølje af domaine-kunder vel være hurtigt realiserbart for et konkursbo.
Det kan selvfølgelig være et problem at få rettet i whois-oplysninger, mens registranten er nede, men ellers skulle der vel ikke være nogen problemer.

Registranten har ikke domainet på sine nameservere.

Dette er blot et teoretisk spørgsmål, i anledning af en diskussion om grunde til fortsat at benytte Network Solutions.
Sikkerhed for at registranten ikke lukker i morgen, skulle ikke betyde noget i denne forbindelse, mener jeg.

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-01 09:30

On Tue, 18 Dec 2001 08:29:13 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>Når jeg først har fået registreret et domaine, (og jeg har (kontrol
>over) nameserverne selv), kan jeg så ikke være ligeglad med at det
>firma, jeg har registreret domainet igennem, lukker?

..dk domæner = no problem
alle mulige andre = kan godt være lidt bøvlet, men i sidste ende 'kan
fixes'

>Dette er blot et teoretisk spørgsmål, i anledning af en diskussion om
>grunde til fortsat at benytte Network Solutions.

lige nøjagtigt network solutions lukker nok ikke lige

--
vh
Thomas Jensen
http://pil.dk/

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 18-12-01 10:22

"Thomas Jensen - pil.dk" skrev d. 18-12-01 09:30 dette indlæg :
> On Tue, 18 Dec 2001 08:29:13 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Når jeg først har fået registreret et domaine, (og jeg har (kontrol
> >over) nameserverne selv), kan jeg så ikke være ligeglad med at det
> >firma, jeg har registreret domainet igennem, lukker?
>
> >Dette er blot et teoretisk spørgsmål, i anledning af en diskussion om
> >grunde til fortsat at benytte Network Solutions.
>
> lige nøjagtigt network solutions lukker nok ikke lige
>
Næ, det skulle være det eneste fortrin for dem, når de nu er dyrere og tungere en andre.
Så spørgsmålet er om det er et fortrin, der betyder noget.

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-01 18:59

On Tue, 18 Dec 2001 09:22:02 GMT, leifnel wrote:

[...]

>> >Dette er blot et teoretisk spørgsmål, i anledning af en diskussion om
>> >grunde til fortsat at benytte Network Solutions.
>>
>> lige nøjagtigt network solutions lukker nok ikke lige
>>
> Næ, det skulle være det eneste fortrin for dem, når de nu er dyrere og
> tungere en andre.
> Så spørgsmålet er om det er et fortrin, der betyder noget.

I praksis nej.

<URL:http://gandi.net/> virker ganske godt.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 16-07-02 01:37

Spørgsmålet er ikke besvaret af dig, zonker, så da jeg ikke kan lukke det uden at du får point, vil jeg ikke lukke det.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 03:51

Hej leifnel,

hvis du vil lukke dit spørgsmål ka' du også vælge en af kommentarene fra nyhedsbrugerne som svar... altså hvis du vil lukke det...
det ku' jo være at Zonker ville komme igen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-07-02 12:21

Hvis du kigger på et af mine tip, vil du se at der faktisk er nogle udbydere som går konkurs.
Faktisk handler indlæggende de sidste 7-14 dage om dette og at Dk-hostmaster har lukket ca. 26.000 konti og flere er professionelle brugere (firmaer), som har glemt at vetale 75 korner for et års abonnement, og rykkeren har de heller ikke reageret på, ret pinligt faktisk.
Jeg benytter selv gratisdns til at hoste dns, herefter er det bare at sætte sin egen webserver op. og du undgår ovenstående.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-07-02 14:12

Hej Leifnel,

nu har du da fået et ret godt og kvalificeret svar...

mvh.

Strarup