/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Køretøj
Fra : sdam
Vist : 358 gange
100 point
Dato : 04-11-19 13:17

Er der nogen herinde, der har erfaring med udskiftning af et tidligere bevilget handicapkøretøj - altså en "genbevilling".
Skal det ske efter 6 år, eller kan Kommunen sige, at der SKAL gå 8 år? Bilen jeg har nu, er berammet til 6 år ifm. lån m.m.
Afhændring af den gamle bil - hvem forestår den, og hvem stiller prisen?
På forhånd tak for svarene

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-11-19 16:22
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-11-19 17:06

Hmmm...
Udskiftning af en bil med støtte kan som udgangspunkt tidligst ske efter otte år. Kun i særlige tilfælde kan kommunen give støtte til udskiftning tidligere.

https://www.borger.dk/handicap/Hjælpemidler/stoette-til-handicapbil

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-19 18:50

Når du har fået bevilliget bilen for 6 år siden, så KAN du søge om udskiftning NU (håber du får en genbevilling) - når du så får bevilliget en ny bil, skal den fremover være 8 år inden du igen kan søge udskiftning.

Reglen med de 8 år trådte først i kraft for ny bevillinger pr. 1. januar i år.

Clou

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 04-11-19 19:29

Tak for svaret clou.
Mvh
Mads