/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Tavshedsplikt
Fra : knh15
Vist : 216 gange
100 point
Dato : 24-10-19 06:16

Jeg ved at der snart skal være en samtale blandt to af mine kollegaer og vores chef. Samtalen kommer til at gå ud på at tale om vores andres ansatte arbejdsevne, vi er alle flexjobber undtagen de to der er kaldt til samtale hos chefen.
Da vi andre som nævnt er flexjobber, må vores chef så diskuterer/oplyse vores to indkaldte kollegaer om vores skånehensyn som er indskrevet i vores personlige kontrakter.
Jeg har det personligt ikke godt ved at to kolleger, ansat uden ansvar for os der er flexjobber, ansat på lige fod med os flexjobber, skal sidde og diskuterer mig og min arbejdssituation uden at jeg selv er tilstede, der kan jo blive sagt hvad som helst som kan være skadeligt for mig.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 24-10-19 09:22

De kan vel i princippet tale om hvad de lyster uden at du/I ved noget om det,
så jeg ved ikke hvad du egentlig havde tænkt dig at gøre i den givne situation?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-10-19 09:46

Samtalen skal handle om hvor godt vi Flexjobber arbejder og det syntes jeg at jeg selv bedst kan svarer på eller i ihvertfald deltage i et møde hvor jeg - og mine andre Flexjobkollegaer bliver diskuteret af vores chef og to kollegaer. Må min chef læse mine skånehensyn op fra min kontrakt til mine kollegaer?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-10-19 09:59

Det er muligt chefen må oplyse om skånehensyn, men jeg er sikker på, at han ikke må oplyse dem om dine helbredsproblemer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-10-19 11:22

Jeg tror ikke, at det er jer som personer, der skal diskuteres, men derimod overvejelser om hvordan arbejdspladsen kan tilrettelægge ansættelsen, så der løbende er fokus på fleksjobberens udvikling i jobbet, så det er givende for alle parter.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-10-19 13:14

Nej Katekismus, det er som jeg skriver.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-10-19 16:41

Din chef har helt sikkert tavshedspligt om personlige oplysninger.
Det lyder godt nok sært, det du beskriver.

Er du modig, så tag en snak med chefen.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-10-19 17:10

Katekismus. Jeg tager den snak med chefen hvis mine to kollegaer pludselig kender til mine skånehensyn og andet om min sygdom. Jeg kan godt se at det hele lyder meget mystisk og det er det også. Jeg kan ikke få ind i hovedet hvorfor vi andre ikke må deltage i denne samtale som dog omhandler os Flexjobber hver især

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-10-19 22:51

Som fleksjobber har man en kontaktperson i kommunen, jeg synes du skal kontakte denne person og stille dine spørgsmål, du kan også spørge din fagforening.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-10-19 02:18

Tavshedpligt? det er forbeholdt Tjenestefolk og Statsansatte.

Så mon ikke du er et andet sted henne, med noget der hedder fortrolighed, og ikke hviske bag andres ører, og alle gør det om de må eller ej.

Statsansatte kan gå direkte i fængsel, andre? en løftet finger = det må du ikke, men skaden er sket = det kan vel sammenlignes med selvtægt, fra den der snakker videre.

Selvtægt 20:40 = eller bare det hele

https://www.dr.dk/tv/se/nar-forbrydelse-ryster-os/nar-forbrydelse-ryster-os-2/nar-forbrydelse-ryster-os-selvtaegt-eller-noedvaerge#!/20:15