/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
FOTOBØGER - hvor mange fotos?
Fra : ottoludvig
Vist : 234 gange
129 point
Dato : 23-10-19 21:30

Vi vil gerne lave en fotobog fra vores mange rejser i Portugal. Vi plejer at bruge Billedbutikken til fremkaldelser, og de har vist også en helt OK fotobog. Men spørgsmålet er: Hvor mange fotos er det realistisk at have med? Vi har ingen erfaringer med fotobøger, men vi har mere en 1.000 fotos, og vil gerne have et lille udvalg med i en enkelt bog. Hvilke erfaringer har I andre på kandu? Er det klogt at regne med 24 eller 36 sider og skal vil nøjes med et par fotos på hver side eller 4-5.
Jeg ved godt, at svaret måske er, at det kan vi bedst selv finde ud af. Men ved at høre om dine erfaringer bliver vi nok en del klogere, så jeg håber du - I -, som kender til fotobøger, vil svare,

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 23-10-19 23:12

Hvis jeg var dig ville jeg downloade og installere deres billedprogram til fotobøger og selv afprøve om det skal vore stående eller liggende format. Så kan du afprøve forskellige billedformater og hvor mange billeder på hver side og på den måde selv finde ud af hvad du er til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-19 11:05

Vi tager også ca. 1000 billeder på en 14 dages ferie.
I mange år er det hver gang kogt ned til 100 udprintede billeder i formatet 10 X 15 der passer til mine flip album (som vist er udgået)
Vi sørger også for at ikke at lave lodrette billeder så albummet hele tiden skal drejes.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-19 17:14

Hej... jeg har med fornøjelse brugt Photobox til mine forskellige fotobøger. Det kommer lidt an på, i hvilke formater du har taget dine billeder. Til vores krydstogter til Island og Færøerne har jeg brugt 48 sider. Det kan lyde af meget, men enkelte særligt flotte billeder fylder hele siden , andre sider er lavet som collager med en blanding af f. Ks et større billede med hovedmotivet og mindre billeder udenom.
Jeg vælger en neutral beige/grå baggrund, som passer fint til de fremherskende farver i mine billeder.
Jeg skal i gang med en fotobog fra barnebarnets tid som værnepligtig i Livgarden og der vil jeg bruge samme metode.
Ingelein