/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Detektor: Ligestilling øger BNP med 20%?
Fra : cristian2
Vist : 331 gange
40 point
Dato : 22-10-19 16:53

Jeg hørte i DR Debatten i denne uge en vis Helene Aagaard påstå at ligestilling mellem kønnene vil forøge de enkelte danske virksomheders fortjeneste med over 20 %. Jeg ville frygtelig gerne se dokumentationen og mellemregningerne for de tal.

Er der nogen der kan hjælpe mig ned det?
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : persens

Dato : 22-10-19 18:20

Jeg tror helt sikkert, at det vil hjælpe, såfremt det er bæredygtigt OG CO2-neutralt - undskyld, men jeg kunne bare ikke lade være

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-10-19 20:11

Citat
Jeg hørte i DR Debatten i denne uge en vis Helene Aagaard påstå at ligestilling mellem kønnene vil forøge de enkelte danske virksomheders fortjeneste med over 20 %. Jeg ville frygtelig gerne se dokumentationen og mellemregningerne for de tal.

Er der nogen der kan hjælpe mig ned det?
Tak for hjælpen!

Nu var det ikke det danske BNP hun mente, men hele verdens samlede BNP, bla. fordi, at 64 % af voksne analfabeter er kvinder, og selv om kvinderne tegner sig for to tredjedele af verdens arbejdstimer, tjener de kun en tiendedel af den globale indkomst.

Uden at spille klog, synes jeg det lyder meget plausibelt.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 23-10-19 11:21

Citat
Nu var det ikke det danske BNP hun mente, men hele verdens samlede BNP, bla. fordi, at 64 % af voksne analfabeter er kvinder, og selv om kvinderne tegner sig for to tredjedele af verdens arbejdstimer, tjener de kun en tiendedel af den globale indkomst.

Det er du helt sikker på? Hun siger ordret (33:00:): "Alle undersøgelser viser, at hvis du sætter ind på kønsdiversitet i ledelse og bestyrelse, kan du outperforme dine konkurrenter med over 22 % på bundlinjen, og hvis du sætter ind på etnicitet kan du outperforme med over 33 %".

Hvorfor tror du, at der er tale om verdens samlede BNP? Hun siger det netop i en ren dansk kontekst?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 40 point
Dato : 23-10-19 20:22

Citat
Hvorfor tror du, at der er tale om verdens samlede BNP? Hun siger det netop i en ren dansk kontekst?
Det ved jeg heller ikke for jeg så ikke udsendelsen. Men det kan ikke være BNP - altså det danske !

Ifølge dit link, nævner hun heller ikke BNP. Hørte du, hun nævnte BNP ved navns nævnelse ?

Da jeg læste dit link tænkte jeg BNI - altså bruttonational-indkomsten.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-10-19 21:59

Bundlinie og BNP er altså ikke det samme

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 29-11-19 10:27

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.