/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Power bank
Fra : vegsen
Vist : 282 gange
20 point
Dato : 21-09-19 19:47

Har en powerbank på 20.000 mah

Er der nogen der ved, hvor mange gange, man kan lade en mobil eller IPad op med den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-09-19 20:10

En iPads batteri er på langt flere mah end en mobiltelefon, så en iPad 2 måske 3 gange og en mobil vel ca. 4-8 gange

Kommentar
Fra : vegsen

Dato : 21-09-19 20:13

Ok Bille, TAK. Jeg havde håbet på flere gange ...

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-09-19 20:29

Nu er det lidt svært når man kun får oplyst hvor mange mAh batteriet er på. Batteriet i min egen telefon er på 1900 mAh ved 3,7V, her ville man nogenlunde kunne regne med 10 gange. Større telefoner med et batteri på 5000 mAh ved en tilvarende spænding vil nok kunne lades 4 - 5 gange.

Du kan formentlig få nogenlunde det antal gange du kan lade din Ipad med ved at dividere din powerbanks kapacitet med størrelsen at batteriet i din Ipad, d.v.s. 20000/<størrelsen af batteriet i din Ipad>.

Mere oplysende er en information som man ser på batteriet i min egen telefon, nemlig 7,030 Wh. En tilsvarende oplysning findes på min egen pawerbank som både kan levere 5 og 12 volt. Watt-timer eller Wh fås ved at gange Ah med volt.

Kommentar
Fra : vegsen

Dato : 21-09-19 20:32

Hvor mange mah kan man i det hele taget få power banks med?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-09-19 23:20

Ved en hurtig søgning på nettet var den største jeg kunne finde en på 34.200 mAh / 126,5 Wh. Men ud over almindelige USB-udtag havde denne tilmed også et udtag på op til 20V/4A til bærbare PC'ere.

https://powerbanken.dk/produkt/estuff-34200-mah-kaempe-powerbank-til-laptops-tablets-mm/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-09-19 23:54

For lige at vise hvor misvisende det er kun at se på mAh. Jeg nævnte batteriet i min egen telefon på 1900 mAh ved 3,7V som også er på 7Wh. 1,9Ah * 3,7V giver 7,03Wh. Jeg har en powerbank som også kan fungere som starthjælp til bilen som er på 5000mAh. Der står også at den er på 55Wh. 55Wh/5Ah = 11V Den består af tre 3,67V celler forbundet i serie, så den svarer til andre powerbanks som er på 15000Ah. Den store som jeg nævnte på 34.200 mAh / 126,5 Wh har en celle på 126,5/34,2=3,7V. Husk at den skal indeholde en DC-DC konverter for at kunne levere 5V i USB-stikket, det er bl.a. her at Wh giver det mest rigtige udtryk for kapaciteten. Watt-timer er et direkte udtryk for energiindholdet.

Kommentar
Fra : vegsen

Dato : 22-09-19 07:41

Hvor er det dejligt, at man kan spørge nogen, der ved noget, og det skal jeg love for, at I gør, så TAK fordi
I satte jer ned på mit niveau og svarede så jeg kunne forstå det ??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-19 09:19

Og husk så lige at den slags produkter som regel har data med en betydelig grad af fantasi.
Batterier af den størrelse ( hvis det var sandt) regnes til farligt gods og må ikke transporteres frit.
Bl.a. må de ikke komme om bord på passagerfly.

Kommentar
Fra : vegsen

Dato : 22-09-19 10:27

Transor: Igen noget, jeg ikke vidste eller har tænkt over.

Vil det sige at man ikke kan have det med til en hospitalsindlæggelse? Det er nemlig der, jeg skal bruge det,
Og af erfaring ved jeg, at det er næsten umuligt at finde en ledig stikkontakt., så man kan lade op. De er altid optaget af sygeplejerskernes hjælpemidler.
Der er wi fi, men det virker som regel kun på mobiler. Vil jeg eventuelt kunne bruge I paden via mobilens netværk?

Jeg er lidt forvirret, sorry ... er på udebane her

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-09-19 10:56

Jeg har lige regnet lidt videre på din powerbank. Hvis vi siger at de 20000 mAh er ved 3,7 volt så indeholder den 74 Wh. Det betyder så at der teoretisk kan trækkes 14800 mAh ud af den ved 5 volt. Men der vil altid være et mindre tab i den indbyggede DC-DC konverter så du skal sikkert ikke regne med mere end 13000 - 13500 mAh i USB-stikket.

Jeg har aldrig hørt om at man ikke må have den slags med på et hospital. Så tag den med.

Hvis du kan sætte din mobil op til at virke som en accespoint (hedder bærbart hotspot på din Doro med Android) så kan du godt. Fungere fint med min laptop.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-09-19 12:34

Du må formentlig godt have batteriet med på hospitalet, men ikke i et fly. Du må høre ved transportøren ,hvis det skal sendes.
Hvis mobilen skal på wifi, kan den ikke samtidig bruges som accespunkt.
Når jeg rejser har jeg altid en Hotelledning med. Stikkontakter kan sidde på de mest fjollede steder. Så er det godt at have en 5m forlængerledning ,som ender i et tristik. Noget lignende kan også være gavnligt på et hospital.
Du burde kunne gå direkte på WIFI med din tablet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-19 12:19

Om det er LAN, Wi-Fi, Bluetooth eller Direkte internet overførsel fra mobil via USB til extern enhed (Ipad, bærbar eller pc), er ligegyldigt i forhold til batteri kapacitet for den servicerede enhed.

Den har specs. som fortæller hvor meget strøm den skal bruge. Det har intet med accespoints, Wi-Fi eller anden internetadgang at anbelange.

En Raspery Pi 4 kræver eksempelvis: https://www.canakit.com/raspberry-pi-4-starter-max-kit.html

..kræver: 5 v. 3. Amp. strømforsyning. Hvor længe denne kan leveres.. i tid?

Tjaeh.. her er et godt bud : https://www.grejfreak.dk/shop/192-powerbanks/45503-ravpower---26800-mah-power-bank-usb-c/?gclid=Cj0KCQjw5rbsBRCFARIsAGEYRwfG4rzochwT_C90Kd9yJAmTWJBibx5LJJTVAh38XZ3fLuc7pyoUvEwaAn3BEALw_wcB

..men til dit formål med en iPad? Så er du 'home free' med din nuværende powerbank.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-19 12:23

Ps. ...ellers kan denne garanteret levere strøm til din iPad ..flere døgn:

https://www.grejfreak.dk/shop/192-powerbanks/57284-ravpower---32000-mah-powerbank-ismart-20-usb/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vegsen

Dato : 30-09-19 07:55

I ved så meget herinde, så jeg har lige et spørgsmål mere

Hvordan gemmer man en video, man har modtaget på Facebook messenger i kamerarullen på en Ipad?
Billeder kan jeg sagtens gemme, men ikke videoer.