/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
program i tv med forklaring Mercedes
Fra : jensviggo
Vist : 198 gange
100 point
Dato : 20-09-19 11:05

I går så jeg et program i tv, hvilket program husker jeg ikke, men det omhandlede bl.a. beskrivelse og funktionalitet af stjernen i front på Mercedes. Har lige haft besøg af min søn, der har en Mercedes og fortalte ham det, og han ville gerne vide mere om dette.
Kan nogen huske noget om denne udsendelse, da jeg gerne vil gense den.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 20-09-19 11:20
Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 20-09-19 11:53

Nedenstående hentet fra denne side:

https://www.mercedes-benz.dk/passengercars/the-brand/history/stagemodule%contentgallery%contentpager%teasermodule%7Ctopic-teaser.module.html

I september 1902 får DMG patent på det succesrige mærkenavn „Mercedes“. Men man mangler stadig et karakteristisk varemærke, indtil Gottlieb Daimlers sønner Paul og Adolf kommer i tanke om, at faderen tidligere har brugt en stjerne som symbol. Ledelsen i Daimler-Motoren-Gesellschaft tager idéen op og får i juni 1909 registreret både en tretakket og en firetakket stjerne som varemærke. Begge former er således juridisk beskyttede, men det er kun den tretakkede stjerne, der umiddelbart finder anvendelse. Stjernen skal nemlig også være et symbol på Daimlers stræben mod universel motorisering „til lands, til vands og i luften“, og fra 1910 pryder stjernen køleren foran på bilerne i plastisk prægnant form. Da de to firmaer slås sammen i juni 1926, skabes et nyt varemærke, som inkorporerer de væsentligste elementer fra de tidligere emblemer: DMG’s verdensberømte tretakkede stjerne omkranses af det registrerede ordmærke „Mercedes“ og af det lige så glorværdige mærkenavn „Benz“, hvis laurbærkrans forbinder de to navne.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 20-09-19 14:30
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-09-19 14:35

Måske har jeg formuleret mig dårligt, men det var udsendelsen i tv om stjernen der var i tv jeg efterlyser, men tak for alle de gode indlæg.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-09-19 14:56

Det var i går men hvilket program husker jeg ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-09-19 16:27

På hvilken tid af dagen så du den udsendelse?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-09-19 10:11

om aftenen