/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
P-bøde
Fra : persens
Vist : 455 gange
200 point
Dato : 19-09-19 09:13

Må et parkeringsfirma gå op på et fortov, og give en parkeringsbøde?
I dette tilfælde er der tale om en motorcykel.
Jeg mener nej, da deres område kun omfatter parkeringspladser.
Hvis nogen kan referere til en §, vil jeg blive meget fornøjet

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-09-19 10:24

Spørgsmål
- Ubesvarede   2
- Besvarede   11
- Annullerede   12
- Slettede   0
Ialt   25

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-09-19 10:31

PARKERING PÅ FORTOV

Det er som udgangspunkt ulovligt at standse eller parkere helt eller delvist på fortovet inden for byzoneskiltene. Uden for byzoneskiltene kan køretøjer med tilladt totalvægt op til 3.500 kilo standses eller parkeres delvist på fortovet.
Kommunerne har mulighed for at tillade parkering på fortov. Det vil fremgå af en lokal parkeringsbekendtgørelse, ved optegnede parkeringsbåse eller særlig skiltning på stedet.
Kilde: FDM

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-09-19 10:39

Det er vel psrkeringsfirmaets område!

https://www.mctc.dk/godt-at-vide/love-og-regler/parkering/

Kommentar
Fra : persens

Dato : 19-09-19 14:37

Hej Katekismus Tak for respons, jeg er dog stadig lidt i vildrede.
Mon det er forbudt at slæbe motorcyklen op på fortovet for, f.eks. at montere "aberibbe" eller reparere andre ting på dyret, eller vaske og polere den, hvis det er det smarteste?
Tror det er lidt en gråzone ifm. færdselsloven?
- og ingen tak til Netop for et ganske overflødigt indlæg

Kommentar
Fra : netop

Dato : 19-09-19 14:42

Citat
- og ingen tak til Netop for et ganske overflødigt indlæg

Så er indlægget klar til at bliv annulleret...

Kommentar
Fra : persens

Dato : 19-09-19 14:51

Hej Netop Det glæder mig, at jeg kan bringe lidt liv i din åbenbart triste tilværelse. Du bliver herfra belønnet med at blive blacklistet, når jeg lukker spørgsmålet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-09-19 21:52
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-19 21:59
Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 20-09-19 08:52

Tak for svaret katekismus.