/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
VHS maskine og DVD afspiller
Fra : jensviggo
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 10-09-19 11:34

Har begge, og vil gerne kunne afspille fra dem, så det vises på mit Samsung nyere 49" tv.
Har tidligere haft problemer med afspilning fra maskinerne, men fik monteret et specielt kabel der kunne overføre fra VHS til HDMI.
Dette er stadig i tvèt, men nu kan jeg ikke afspille.
Måske er jeg blevet lidt rusten.
Kilden står på AV, men når vhsmaskinen kører og jeg trykker på kilden av sker der ikke noget.
Så en lille håndsrækning kunne jeg godt trænge til.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-09-19 11:37

Det er ikke HDMI men component ind/AVin

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-09-19 11:43

Du kan ikke afspille VHS bånd på dit nye digitale TV, det er jo et analogt signal VHS maskine udsender.
Hvis du skal noget, skal du have båndet overspillet på en DVD - så kan du afspille...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 10-09-19 11:46

Hvis du stadig er i tvivl kan du læse her:

https://www.avxperten.dk/scart-til-hdmi/#mere

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-09-19 12:15

Altså hr. Netop. Mange digitale TV'er, hvis ikke alle, har også et eller flere analoge indgange. Digital til analog og analog til digital konvertering har eksisteret i alle de 50 år jeg har beskæftiget mig med elektronik! Og når Jensviggo siger at han har stillet sit TV til AV så er den så er den netop sat til at læse fra lige præcis et af de analoge indgange. Om det så er SCART, RGB, eller lign det kommer an på stikkene og hvilken indgang han bruger.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-09-19 12:20

Kan vi få at vide hvordan det stik du har sat i dit TV ser ud?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-09-19 12:22

Og hvad står der på den indgang som du har sat stikket i?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-09-19 13:03

https://ibb.co/34rsKY5

https://ibb.co/7nwzVnm

Her er billed af TV indgange, der går i AVIN, den gule indgang.

Billed af kabel.

det har fungeret 100 procent lige indtil nu

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-09-19 13:35

Den lille omskifter på det store SCART-stik står det rigtigt? Kan du være kommet til at skubbe til det? Min egen logik siger mig at den står forkert, så prøv at sætte den til OUT.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-09-19 13:49

Og det havde jeg, nu fungerer alt som før. Nu står den i out. Mange tusind tak for hjælpen.

Godt du kunne fornemme dig til årsagen.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-19 13:55

Velbekomme. Jeg havde selv rodet lidt med noget video og TV for nogle år siden, så jeg synes at jeg genkendte noget da jeg så billedet. Glad for at jeg kunne hjælpe.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 10-09-19 13:58

Tusind tak for hjælpen.