/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Brønderslev
Fra : persens
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 09-09-19 16:11

Hej
Er der mon en KanDuer, der kan hjælpe?
Min farmor er født 1904 i Brønderslev. Som fødested er angivet "Koret".
Af andre pudsige steder i omegnen kan nævnes: Byen eller Gungerne.
Jeg har googlet forgæves, så mon en venlig, ældre vendelbo kan hjælpe?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-19 16:24

Hvad er din kilde for "Koret"? Stednavnet findes ikke i Krabsens stednavnedatabase.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 09-09-19 16:36

Min kilde er såmænd kirkebogen under kategorien fødested.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-09-19 17:22

Jeg tror ikke der står Koret, men derimod Kæret og et sådant findes i Øster Brønderslev

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-19 17:28

Når du har kirkebogen er det nok med det sogn, hun er født i. Resten er nice to know.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-09-19 17:36

Prøv lige at se her:
https://www.danishfamilysearch.dk/sogn355/stednavne68209

Leg lidt med kortet, prøv satelit og zoom ud

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-09-19 17:38

Helt nede i bunden af siden er der billeder af personer fra ejendommen

Kommentar
Fra : persens

Dato : 09-09-19 17:50

Allerførst tak for mange gode input/forslag; men jeg må altså fastholde, at der som fødested står Koret. Det er skrevet meget tydeligt med den fineste skråskrift og med blækpen
Det kan jo selvfølgelig være, at der er tale om en fejlskrivning, men noget sådant spøgte man absolut ikke med i en kirkebog fra 1904

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-09-19 17:59

kopier linket til siden herind, så er der flere, der kan læse det.

Kommentar
Fra : Huusom

Dato : 09-09-19 19:32

Tror der står "Kæret" hvilket der er noget der hedder.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17121944#171871,28857517

Ifølge Sall Data ft1925: Hjørring amt, Børglum, Brønderslev købstad, Kæret

Kommentar
Fra : persens

Dato : 10-09-19 08:38

Hej Huusom. Du har hittet min farmor, kan jeg se.
Jeg synes altså stadigvæk, at der står Koret; men jeg bøjer mig for flertallet

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-09-19 09:38

Hvad siger du til denne ??

Navn: Jakob Madsen Alder: 28 Civilstand: Gift
Erhverv: Smede-arbeider under Fattigforsørgelse Fødested: V. Brønderslev Sogn Hjørring Amt

Fam.nr: 431 Matr.nr: Hus i Brønderslev Kjær Stednavn: V. Brønderslev By og Sogn
Sogn: Vester Brønderslev Kilde: FT-1890 KIPnr: D5081 Lbnr: 2159
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : persens

Dato : 10-09-19 11:41

Hej modersvilje. Tak for spændende information.
Hvad hedder siden, som jeg (heller) ikke kender?

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-19 14:37

Den side hvor jeg fandt dine "older"
[I]Folketællinger - Dansk Demografisk Database[/I]

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : persens

Dato : 11-09-19 09:20

Jeg må ind og nærstudere DDD.
Rart at kunne fortælle børnebørnene, at man nedstammer fra usle kår

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 11-09-19 09:22

Tak for svaret modersvilje.