/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
at arbejde på et skråtag
Fra : creamcheese
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 08-09-19 20:30

Hvad hedder den slags stige hvor man kan justere benene for at stå og arbejde på et skråtag?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-09-19 20:33

Gå på www.stigefabrikken.dk

Hvis du søger “juster” så får du nogle forskellige justerbare ben og tilbehør frem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-19 13:03
Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 09-09-19 14:11

Tak I to. Dem har jeg set....men kan ikke rigtig forstå.....er de til at hægte fast på en stige eller trappestige man har i forvejen? Billedet viser ikke andet end bunden, hvad med toppen? Jeg ved ikke om de egner sig til min stige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-19 14:37

Det er vist kun udstyr til en bestemt stige - rul lidt ned og se.

Her hos mig, monteres et forlængerben af træ uden knaster (stigetræ)på alu-stigens ene ben
med 2 stk 10mm gennemgående (8.8) bolte.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-19 15:43

Jeg har en træplade, hvor der er skruet en klods i den ene siden, hvor der er lavet en fordybning i. Men det er heller ikke mere end ca 5cm jeg skal kompensere for.
Minder lidt om denne løsning:
http://baileyladders.com.au/products-2012/professional-130kg-extension-leveller
På ovenstående link finder du også en masse forskellige gode løsninger.

Som jeg kan se det er der forskel på om du har en stige med lige ben, eller om der er en "bom" nederst.

Denne her, kan monteres på de fleste stiger
http://wwhelicopters.com/product/toprung-adjustable-leg-leveler-for-ladder-heavy-duty-ladder-accessory-model-tp-trll/

Men svaret på dit spørgsmål, så hedder sådan en dims nok:
"Justerbar ben til stige"

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-09-19 10:26
Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 15-09-19 13:11

Tak for svaret thulin.