/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Murer råd ønskes
Fra : ara
Vist : 214 gange
100 point
Dato : 07-09-19 16:19

Hej.

Vi har haft en murer til at vandskure/pudse vores gule murstenshus op med Weber 280 multi.

Der er et par steder hist og her hvor man kan skimte den gule mursten igennem pudslaget som ikke dækker så godt lige der som andre steder.
Har det nogen betydning når muren skal males alligevel, eller vil malingen ikke binde ordenligt på de områder?

Kan ikke spørge muren der har udført det, da vi havde nogle uoverensstemmelser.

mvh

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-09-19 17:31

Male oven på puds!? Så skal du holde dig langt væk fra plasticmaling. Det ser fint ud det første par år, og så begynder det lige pludselig at bule ud hist og her og trække pudsen med af i store klatter. Brug hvidtekalk eller indfarvet kalk og læs i øvrigt "Bogen om huset" af Søren Vasegaard og " Huse med sjæl" af Søren Vadstrup.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 07-09-19 17:42

Malingen har jeg helt på det rene. Det bliver primet og malet med Flugger impredur.