/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
test
Fra : kivi
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 04-09-19 08:41

er der nogen måder man kan teste om wifi er gået sig en tur udover at man ikke kan komme på nettet

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-09-19 08:50

Jeg bruger en app, der hedder Fing, og som kan hentes i Google Play. Den kan scanne dit wifi og finde alle enheder, der er tilsluttet.
Jeg ved ikke noget om iPhone.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-19 09:50

Og den nemme test i windows 10:

Start computer op så den kører.
højreklik på startvinduet nede til venstre - klik på enhedshåndtering
rul ned og klik på pilen ved netværkskort
højreklik på noget som hedder noget med WIFI adapter og klik på egenskaber

Nu skulle du kunne se om den er tilsluttet

Eller igen højreklik på startvinduet - klik på netværks forbindelser

Nu er der lidt muligheder for kontrol og reparation

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-09-19 10:06

hvad så hvis der ikke er noget med wifi adapter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-19 11:28

1. Hvad hedder din computer ............navn og model
2. kan din computer slet ikke komme på internettet trådløst.
3. Har du andre computere der kan komme på internettet trådløst

Jeg håber at du gider svare på disse spørgsmål så vi kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-09-19 11:39

hp pavilion desktop-v6957ch som siger intet wifi netværk fundet og min egen er en acer som godt kan gå trådløst uden problemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-19 12:00

Ok så er vi da sikker på at dit netværk virker i routeren.

Jeg har en ældre Hp pavilion entertaintment DV 6000 som nok er ældre end din HP

Den har kørt Vista og kan ikke køre win 10 fordi HP ikke leverer win 10 drivere til den model.
Til gengæld kører den fint med Linux ubuntu og suser fint på nettet.

Hvis din hp kører på nettet med kabel så prøv at hente en driver til den.

www.hp.dk
support og så klikke på værktøjet
rul lidt ned og klik på " Lad HP identificere dit produkt "
Så for du nok lidt hjælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-19 14:44

Jeg så lige at min HP har en lille skyder foran i venstre side.................tænd og sluk for wifi

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-09-19 14:53

på denne her er det f12 og den lyser og jeg har at slukke og tænde unden at det forandrede noget

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-19 14:59

Så prøv lige dette:

www.hp.dk
support og så klikke på værktøjet
rul lidt ned og klik på " Lad HP identificere dit produkt "
Så får du nok lidt hjælp

Altså med netkabel i

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-09-19 15:29

desværre er der ikke meget hjælp at vi er blet enig om at sætte kabel i så kan bruges på den måde

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 04-09-19 16:15

Eyvind's forslag gør at hp's side går ind og checker helt præcist hvad det er for en hp-model og version du har og hvilke drivere der skal bruges. Derved kan du få en ny og frisk og fuldt opdateret driver til den indbyggede WiFi. Måske kan du også downloade et program som tester hele maskinen. En sådan har jeg selv til min egen hp stationære.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 05-09-19 07:32

Tak for svaret Eyvind.