/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Annullering af testamente
Fra : AnnLou
Vist : 542 gange
35 point
Dato : 29-08-19 12:40

Kan man selv annullere et testamente tilbage, og så få det underskrevet af en notar (og derved spare 3.000 på advokat)?
På forhånd tak for svar ;)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-08-19 12:43

Hvis det er dig, der har lavet det, kan du annullere det, men advokaten har du jo betalt eller vil komme til at betale, hvis du har igangsat det.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 29-08-19 13:41

Testamentet er lavet for flere år siden, og skal nu annulleres/tilbagekaldes ;)

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 35 point
Dato : 29-08-19 13:54

Det behøver du ikke en advokat til.
Du henvender dig blot til dommerkontor og få at vide hvad du skal gøre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-08-19 14:20

Det er udelukkende den, der har lavet/udstedt testamentet, der kan annullere/tilbagekalde det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-08-19 15:58

Testamentet skal ændres hos notaren
Uanset, om der skal laves tillæg, ændres eller tilbagekaldes, siger arveloven, at det skal foregå på samme måde som ved oprettelsen.

”For langt de fleste betyder det, at de skal en tur forbi notaren og underskrive en tilbagekaldelse af testamentet. Det vil sige, at du ikke bare kan rive testamentet derhjemme itu eller skrive ’annulleret’ på siderne og få lavet et nyt. Så længe det gamle testamente ikke formelt er ændret hos notaren, er indholdet stadig juridisk gældende”, siger Carsten Lyngs.

https://www.advodan.dk/nyheder/2017/1/5-ting-du-boer-vide-om-at-aendre-testamente/

https://ejura.dk/arv-og-testamente/tilbagekaldelse-af-testamente/

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 29-08-19 21:20

Tak for svaret Benjamin.Hansen.