/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Gider du reklamere en dårlig vare?
Fra : ingelein
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 26-08-19 08:22

Jeg har fået den opfattelse at mange firmaer, butikskæder, discountere, webshops osv. Slipper afsted med at sælge varer der er defekte, rådne eller har en eller anden mangel uden at få dem tilbage.

Selvom vi har reklamationsret, har jeg forstået, at det ikke er ret mange, der gider bruge tid på at bruge deres ret til at få en ny vare eller penge tilbage. Har vi for mange penge?

Jeg gør vrøvl, når jeg har købt en vare med en defekt i stedet for at smide den i skraldespanden. Det er min holdning at nogle firmaer endda kan lære af det. I de sidste par måneder har jeg sammenlagt fået mine penge retur for et beløb på ca. 1500 kr. Det drejer sig om spritnye indlægssåler med en forfærdelig stank, som smittede af på alt tøjet i min kuffert, så jeg måtte vaske alt inden jeg kunne bruge det. Et par dyre in ear høretelefoner, hvor ledningerne blev totalt opløste (usædvanlig fin behandling af Dustin Home) og 5 pk. Dybfrosne Skalrejer til en værdi af 200 kr, som selvom de var pakket 3 uger før salget, var uspiselige, ikke til at pille, seje og tørre. Senest har jeg gjort vrøvl over nogle haveredskaber, klippegrej af et stort turkis mærke, hvor jeg gentagne gange har tabt enten en fjeder eller stødpuder. I første omgang købte jeg bare nye, men da de også tabte de samme komponenter gjorde jeg vrøvl. Det var en langtrukken affære, fordi det var julegaver og jeg ikke havde nogen bon.
Det tager tid og ofte lang tid som med haveredskaberne, men er det blevet sådan, at vi bare trækker på skuldrene og smider de defekte ting ud?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-19 11:45

For mange penge i lommerne, på de fleste Danskere.

Alt går til genbrugspladsen.

Nethandel er oftest besværligt da det skal sendes tilbage.
Og andre at det koster transport penge for at levere tilbage

Og butikkerne ved det udmærket.

Det værste er dog fødevarer der ikke holder hvad der loves.

Personligt er jeg altid blevet behandlet godt, hvis jeg har brokket mig, også uden kvittering.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 28-08-19 21:41

Af og til laver jeg en reklamation. Det afhænger lidt af hvad det er og hvad jeg har givet.
Det bedste sted var IKEA , som gav kørepenge for at jeg kørte ind og byttede varen ??
Harald Nyborg er også blevet besøgt flittig og de bytter altid.
Tupprrware er også noget jeg har fået byttet en del af.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 17-09-19 08:48

Tak for svaret abbaba.