/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie
Fra : omahexen
Vist : 494 gange
200 point
Dato : 22-08-19 09:35

Vi har tænkt os at tage sydpå til februar næste år,Vi vil gerne hen,hvor det er nogenlunde varmt,plus en god badestrand,havde overvejet Zanzibar,men det er temmelig dyrt,nogen der kan anbefale et rejsemål ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-08-19 22:02

Hvor kan man i dag være sikker på at vejret er som man ønsker sig det i sin ferie ?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 200 point
Dato : 23-08-19 05:34

Har været i Vietnam i de sidste 3 år, på én måneds ferie ad gangen, og kan varmt anbefale landet.
Det er billigt at flyve derned, billigt at bo på div. overnatningsmuligheder, made er både lækker og meget billig.
Transport internt i landet er også meget billig, og de kører til tiden.

Jeg lejde dog en motorcykel og kørte rundt i landet på egen hånd, de sidste 2 rejser

På første rejse tog jeg den med tog/bus/minivan, fra Saigon (HCMC) i syd til Hanoi i nord.
Ca. 1700 km., og jeg gav omkring 800 kr. for transporten alt i alt, endda med en lille afstikker ud i Halong Bay, til øen Cat Ba. (der stærkt kan anbefales)

Hvis I er til 'dase ferie', så er der øen Phu Quoc, hvor der er hvide strande, resorter, nationalparker, vandland, forlystelsesparker, mm..
Ligger ud for Vietnams og Cambodias sydkyst, og er lige så billig som i resten af Vietnam.

Den eneste 'fare' der er med Vietnam, er at man bare må tilbage og se 'resten'

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-08-19 12:10

Mallorca ……..eller Malta.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 23-08-19 15:29
Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-08-19 13:45

Hvis det skal være til en rimelig pris er der kun 2 varme steder i februar.
Der er Canarieørerne og rødehavet i ægybten,eventuelt akababugten.

På canarieørerne kan vejret skifte ret meget efter hvilken side af en af øerne i vælger.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 26-08-19 08:18

Tak for svaret dogvillestar. Har surfet lidt på de omtalte rejsemål,og det bliver så nok Vietnam.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-08-19 08:28

I bliver ikke skuffet