/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Destileret vand hvor købes det.
Fra : Eyvind
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 19-08-19 13:20

Det skal være destilleret vand og ikke demineraliseret vand.

De fleste hjemmesider jeg hopper ind på har kun demineraliseret vand, selv om overskriften viser destileret vand.

Accepteret svar
Fra : ppk

Modtaget 200 point
Dato : 19-08-19 15:14

Hvis du kender nogen der har en kondens tørretumbler, så kan du bruge vandet derfra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-19 16:53

Ok sådan en har jeg jo selv..................så der må lige en måling til.
Kondens vs demineraliseret

Men foreløbig tak for tippet.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 19-08-19 19:50

køb et spritapparat og lav det selv, du får ikke bedre

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 19-08-19 21:10
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-08-19 22:31

Hvad med regnvand ?

Det er om noget destilleret

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-08-19 22:42
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-08-19 00:08
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-19 09:34

PPK se her hvad jeg startede med i spørgsmålet.
Citat
Det skal være destilleret vand og ikke demineraliseret vand.

Jeg ved godt at demineraliset vand ikke er det samme som destileret vand.
Fremstillingen foregår ved at fordampe demineraliset (dobbelt ionbyttet) vand gennem flere beholdere under høje temperaturer (150 gr. ) og tryk.

Jeg vil afslutte spørgsmålet og gå ud og lede efter vandet med en pilekvist.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-19 09:26

Tak for svaret ppk. Egentlig et godt bud selvom, det ikke helt er destilleret vand.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 21-08-19 10:14
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-19 10:27

for lækker > dit link er godt nok men "Vandet er holdbart 6 måneder fra produktionsdato."
Det skal bruges i forbindelse med rensning mine møbler en gang i mellem.
Men ellers tak.