/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Havetraktor mtd 96
Fra : fruSkrap
Vist : 296 gange
300 point
Dato : 10-08-19 15:34

Denne model kan ikke klippe ved baglænskørsel. Kan man få den til det?
Og hvordan?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-08-19 15:40

Som du har bemærket, kan den det ikke - skulle den kunne det, var den nok lavet sådan fra starten...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-08-19 15:41

Det er vel ren sikkerhed, da du jo ikke har øjne i nakken.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 300 point
Dato : 10-08-19 21:10

Jo, det kan den godt. Stort set alle havetraktorer kan ved hjælp af "en knap" klippe ved bagud-kørsel - og det kan din MTD 96 også komme til.

Lige foran højre baghjul, (eller også er det venstre) sidder der en pal som gearvælgeren rammer og derved korslutter når der sættes i bakgear - derved slår knivene fra. Bare buk palen bagud/eller til en af siderne, og du klipper ved baglæns kørsel.

Det har intet med sikkerhed at gøre, men er et af EU's djævelske påfund, ligesom din klipper kun må ha' 2800 omdrejninger maks. Bare op med omdrejningerne, de skal være 3100 så kører motoren bedst.

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 11-08-19 18:13

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.
Tusind for dit svar. Nu klipper den også ved baglæns kørsel.
Venlig hilsen
Helene (fruskrap)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-08-19 19:04

Selv tak.