/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Slet Office på gl. pc før instal på ny?
Fra : cristian2
Vist : 395 gange
40 point
Dato : 27-07-19 23:35

Jeg har licens til Office 2013. Min pc er gået ned og jeg har fået en ny. Ny vil jeg gerne installere min Office-licens på min nye pc. Men jeg har læst, at en licens betyder ÈN licens. Og at MS muligvis vil lukke min konto hvis jeg har den på flere pc'ere - selvom jeg jo ikke bruger min gamle pc længere. Skal jeg slette Office på min gamle pc, inden jeg installerer den på den nye, eller hvad gør jeg så jeg ikke får problemer?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-07-19 23:46

Jeg har den installeret på 2 PCére.

De bruges IKKE samtidigt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-07-19 23:59

Jeg mener Office 2013 var godkendt til at måtte bruges på 3 Pc'r, men jeg fik får nogle år siden et problem med Office 2010,da den skulle aktiveres på en ny maskine, efter at den gamle gik ned. Under aktiveringsprocessen prøvede jeg først via nettet og fik beskeden at licensen allerede var i brug. Under andre muligheder kunne jeg så vælge aktivering via telefon, jeg ringede til nummeret og en venlig supporter sendte mig en lille aktiverings fil som jeg kørte og så virkede det uden problemer.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-07-19 00:16

Hvis du er det mindste i tvivl, så kontakt Microsoft, de er enormt hjælpsomme...

https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/
Tlf. 80 40 49 52

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-07-19 14:33
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-19 21:36

Hvis den kræver internet adgang for at aktiveres/ bruges, tjekker de (MS)? selvfølgelig hvad du har af lov/(U)lige licenser.
Det kan forhindres ved at lukke MS ned med din Firewall.

Jeg har de nyeste MS, som virker, men bruger en gammel fra 2003
Et par eksempler kan du altid finde på tosse skærmen.

https://www.google.com/search?q=office+activator+kms&oq=Office+activator&aqs=chrome.1.69i57j0l5.18126j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 40 point
Dato : 28-07-19 21:44

Men det er igen et spørgmål om at stole på hinanden = læs brugeraftalen på flere kilometer?

Jeg vil mene at hvis? de sporer din IP adresse + din PCs specielle ID kode kan de sagtens lukke for alt.
Samt de lægger en fast kode ind på dit bundkort/ CPU.

I gamle dage kunne man aktivere en Win XP op til 50 gange før man skulle til at brokke sig i/ på en telefon = som som regel bare var en telefonsvarer som gav en en ny aktiveringskode.
Men de dage er sikker forbi

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-09-19 11:00

Tak for svaret abbaba.