/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Rettigheder når mine dyr er brugt i film
Fra : FrejaFlop
Vist : 191 gange
50 point
Dato : 24-07-19 13:56

Indenfor musikbranchen er der noget der hedder KODA penge....altså betaling til kunstner når hans musik bliver spillet. Findes der noget lignende indenfor Film?...20 af mine kaniner er brugt i en film...og jeg er kaninavler....mit navn vil stå på rulleteksten til sidst i filmen. Jeg ved ikke hvad jeg skal søge på på Nettet

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-07-19 14:00

Hvad med at forhøre dig ved det selskab der har filmet dine kaniner
(formentlig efter aftale med dig...!?)

De vil helt sikkert kunne fortælle dig hvordan tingene hænger sammen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 24-07-19 14:10
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-07-19 22:06

Det har intet med ophavsret at gøre.

Hvis ikke du har en skriftlig aftale angående ? dit udlån af Kaniner, kan du godt glemme det.
Men de fik vel ikke bare lov til bare at låne lidt kaniner uden noget som helst?

Og det burde du selv vide, når du selv er AVLER, man udlåner ikke dyr til avling uden der er styr på papirene.
Det samme gælder alt andet.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-07-19 22:08

Har du papir osv på brugen, samt aftalte beløb, henvender du dig til filmselskabet eller en Advokat.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 28-07-19 18:27

Tak for svarerne

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-07-19 01:04

Lyder usandsynligt om der skulle vanke ekstra gevinst til statister, samtlige skuespillere, børns forældre, dyrs ejere
mv.

https://www.statist.dk/common/viewCustomerText?articleKey=dk.shared.info.HelpWithCastings

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-08-19 11:44

Du har ikke ophavsret, du har udlånt et produkt, det har du fået en aftalt betaling for, ophavsretten er noget man har ti det man har skabt, ikke det man har deltaget i