/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 1903
Fra : ultra2
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 14-07-19 13:53

hp bærebar 17 yoo4no med radon r5 grafik
windows 1903 vil ikke have radon r5 driver er med gul markering og så fryser den driver er opdateret til nyeste

er der nogen der har en ide til udbedring af fejlen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-07-19 14:19

Prøv at køre en gang Ccleaner - måske det kan hjælpe...

Husk at downloade fra den originale side:

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-19 14:22

alt er prøvet selv en ren install

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-19 15:02

Hvis du med reinstall vælger at beholde filer, gemmer den også "forkerte" drivere.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-07-19 15:05

Jeg har en HP Elitebook. Til at begynde med, kørte den fint. Sp fik jeg problemer med grafikkort og driver dertil. Skærmen frøs.
Efter lang korrespondance med Microsoft, fandt jeg ud af, at HP ikke opdaterer drivere til grafikkortet til win10.
Jeg har måttet installere en win7, og nu kører den fint.
Måske er det samme problem.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-19 15:21

en ren install er med dvd slettet alle partioneer og win har oprettet en ny install opdateret
nøjagtig det samme driver er gule og den fryser
alle driver er opdateret fra amd til nyeste

thomas hvad skal jeg med en win 7 når jeg vil have win 1903
den kører fint på win 1806

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-07-19 16:10

Fordi windows kræver mere og mere af maskinen ved hver opdatering.
Det første år med Windows 10 gik også fint her hos mig. Så begyndte problemerne....
Jeg prøvede at hente nyeste grafikdriver, men det gik helt galt, og jeg fik sort skærm. Så gik jeg tilbage til tidligere oopsætning og fik skærmen igen. Men det var ustabilt og skærmen frøs ofte.
Jeg kontaktede Microsoft og klagede min nød, og sammen med dem prøvede vi forskellige ting. Det hjalp ikke.
Til slut fandt Microsoft ud af, at HP var holdt op med at lave nye drivere. til Windows 10 til min maskine.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-19 16:13

jeg henter driver ved amd

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-07-19 16:16

På denne side kan du se, at HP ikke garanterer, at Windows 10 kan køre på din mas. Bemærk : der står, at hvis modellen IKKE er nævnt, sp garantere HP intet.
Her er siden:
https://support.hp.com/ca-en/document/c05195282

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-19 16:20

den er leveret med win 10 home den er 2 år og 3 måneder

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 14-07-19 16:23

Det er også ud over garantiperioden??

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-19 16:30

men den burde kunne opdatere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-07-19 21:11

Måske ville den have gavn af en biosopdatering? Hvis der findes en

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-19 21:15

Tja vi er vist alle lidt til grin.
Vi har næsten lige købt en computer til windows 10...................hurra hurra

Så opdatereres win 10 og den nye gamle computer skal skiftes ud - og så lige købe en ny win 10 med de nye drivere,

Vi er rent til grin.

Dog har jeg en udgået Zepto fra 2011 og medfølgende drivere til XP / Vista
Med baggrund i disse drivere og dem windows selv har med, kan kan den,
køre XP - Vista - win 7 - win 8 - win 8.1 - win 10 (udgave 1903)

Måske er det en aftale mellem microsoft og computerfabrikanterne.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-07-19 21:21

jeg er rysted over at hp kan sælge pc og samtidig lave en list over dem der ikke kan opdateres

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-07-19 10:27

findes der ikke nogle programmer så man kan teste hvorfor jeg ikke kan instalere radon r5 driver

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-19 10:33

Jeg ville nok lige prøve https://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/contact.html
inden jeg ville gør en hel masse andet...

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-07-19 10:52

har prøvet ingen ny bios ingen nye driver

jeg syntes bare det er underligt at den ikke vil have R5 driver den er gul er det reg baseb det er galt med

Kommentar
Fra : poten

Dato : 15-07-19 11:05

Har du TALT med https://support.hp.com/dk-da/contact-hp eller har du bare søgt på siden?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-07-19 11:09

jeg har ikke snakket med hp kan ikke finde et nr til dem

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-07-19 19:15

vi kommer nok ikke længere

så hvem skal have point

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-07-19 20:37

Min erfaring er også at hp ikke opdaterer drivers, specielt ikke win 10 drivers til deres maskiner der er født til win 7 eller 8. Min svigerfar dumpende i samme fælde, købte en ret dyr hp med dual grafikkort. Efter opdatering til Windows 10 kommer den konstant med besked om at den korrekte AMD driver ikke er installeret, selv om den nyeste originale AMD WIN 10 driver er installeret til begge grafikkort. HP må åbenbart fuske rundt med noget, så deres maskiner kræver specielt tilpasses drivers.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-07-19 20:41

jeg er forundret over at prosessor er der 4 gange har aldrig set det før

har prøvet at slette de 2 men de kommer tilbage

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-07-19 21:51

har lige opdateret en compack espire ældre model 2 ram til win 1903 uden vrøvl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-07-19 23:22

Ja der er andre der har samme problem
https://community.amd.com/thread/227293

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-19 11:57

Det hedder slet ikke windows 10 ............................... men windows opdate (fejlbehæftet)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-07-19 18:27

Citat
Det hedder slet ikke windows 10 ............................... men windows opdate (fejlbehæftet)

Thjahh du har delvis ret update 1903, er vel en update til Windows 10?
Når jeg kigger i System - Windows update, på min maskine står der at windows update 1903, venter, da min PC ikke er klar endnu, hvad så de mener med det?
Jeg håber så ikke den giver problemer. Ellers har jeg et komplet image af min systemdisk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-19 19:18

God idé med et image...................dem har jeg efterhånden mange af.
Jeg har måttet gå tilbage i tiden og så geninstallere den 1903 eller var det 1903 opfølgning - det er nemlig snart ikke til at holde rede på.

Den har netop opdateret i dag, da jeg genåbnede efter en lille feriepause i Ebeltoft, fordi jeg ikke var sikker på netforbindelsen. Netforbindelsen var dog god, undtagen ved tolvtiden hvor billedet blev helt hvidt, måske på grund af det sorte krudt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-07-19 21:12

Måske fordi windows 1903 ikke er opfundet endnu.
Den sidste er mig bekendt Win10/ 11

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-07-19 21:41

det er jo lige gyldigt hvad den hedder for der er fejl iden uanset navn

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-07-19 23:53

Det er da absolut ikke lige godt med navn, hvis skidtet ikke kan genkende noget som helst.

Er det en driver CD der fulgte med eller en du har selv hentet.

Og hvordan skal denne forstås, på Rigs Dansk?
og så fryser den driver er opdateret til nyeste

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 17-07-19 10:44

Citat
Måske fordi windows 1903 ikke er opfundet endnu.
vrøvl, den Win 10 som utra2 bruger er version 1903.
Den win 10 jeg bruger har versions nummer 1803.

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-19 10:59

Den seneste version WIN 10 er:

Version 1903 (operativsystemet build 18362.239)

Bare lige for at få det sat på plads.

Men for at komme tilbage til problemerne, måske Microsoft kan hjælpe -
de er enormt flinke og hjælpsomme der...

https://support.microsoft.com/da-dk/contactus/
Tlf. 80 40 49 52

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-19 11:00

Citat
Og hvordan skal denne forstås, på Rigs Dansk?
og så fryser den driver er opdateret til nyeste

og så fryser den (skærmen står nok i et meget koldt lokale)

driver er opdateret til nyeste ( selvom den nyeste driver er installeret)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-07-19 12:25

nu er det jo ikke sommer ?

ved opdatering af driver radon gul mærke efter genstart og så går du i enhedsdriver og så fryser den

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-07-19 12:36

der er kommet en ny driver fra amd er ved at instalere opdateringer om det virker ?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-07-19 15:29

AMD Radeon Software Adrenalin Edition 19.7.2. has been released for Windows®

har install denne driver fjernet min acronis deaktiveret win 10 virus
opdateret til 1903 amd driver ikke instalret
hentede amd outo driver søger den instalerede drivern og nu efter genstart er min hp win 1903
uden fejl

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-19 19:02

Herligt når noget virker.

Hvis jeg var dig, så ville jeg lige lave en kopi af din harddisk og lægge kopien over på en ekstern harddisk.
Du kan bruge denne (som jeg selv gør)

https://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html

hent og installer og start den.

Spørg hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-07-19 23:12

Eyvind
https://www.aomeitech.com/aomei-backupper.html

backup hd er det alt partioner samt software

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-07-19 23:43

Du laver et komplet image af hele din disc.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-19 09:31

Med mindre du har lavet en ekstra partition til lager brug - så ja vælg alt.
Altså den der hedder
Disk backup > klik på step 1 > klik så på Disk 0
Klik så på step 2 > find så stedet hvor du vil lægge den backup
Mulige steder den backup som regel kan ligge:
Ekstern harddisk - memory stick 64 GB - SD kort 64 Gb
I en mappe med dato og navn

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 18-07-19 21:36

Tak for svaret poten.