/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iphone 4s druknet
Fra : jensviggo
Vist : 195 gange
100 point
Dato : 11-07-19 12:37

Gik for 4 dage siden og rodede i min have, da der kom en ordentlig tordenskylle. Jeg løb ind, men glemte min telefon der lå på mit havebord. den var mere eller mindre oversvømmet af vand.
Efterfølgende efter en adskillelse ville den ikke starte/tænde. nu efter 4 dage, ingen liv. Hvad mon der er sket, siden den ikke vil starte, batteriet dødt, eller hvad mon der kan gøres, hvis der overhovedet kan gøres noget?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-07-19 12:52

Det lyder somom at du har gjort det rigtige. Ud med batteriet adskille telefonen, og så tørre den helt. Der er ingen tvivl om at batteriet nok er totalt afladet, for regnvandet kortslutter den. Men den bør kunne lades op igen. Men regnvandet kan også kortslutte vitale dele som derved kan tage skade. Så hvis der ikke er liv i telefonen efter at du har forsøgt at lade den op i flere timer så er der nok ikke noget at gøre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-07-19 13:25

Jeg ville starte med - efter ovenstående er prøvet - at tage den med til en af de mange butikker, der reparerer telefoner.

De kan ret hurtigt diagnosticere problemet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-07-19 02:29

Ned i en frysepose fyldt med ris.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 12-07-19 10:40

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvor i landet du bor, mine jeg har en iPhone 4S liggende, der ikke bliver brugt, den må du da gerne få!

Clou

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-07-19 07:43

Til clou, siger mange tak, vil gerne betale for fragten, vil blive meget taknemmelig hvis du vil sende den til mig, jeg betaler fragten.
Bor i Dronninglund

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 16-07-19 08:18

Til Clou, mon du stadig vil af med di iphone?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 16-07-19 08:46

Ja, og jeg har sendt dig en privat besked! ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-19 11:54

jensviggo - når du starter din "nye" iphone op og den beder om en konto - så brug den samme konto eks. abcd@icloud.com
så for du alt det gamle ind igen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-07-19 12:16

Fedt tip, tak Eyvind.