/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ændre landekode på dvd
Fra : zebra2zebra
Vist : 267 gange
50 point
Dato : 06-07-19 19:48

Jeg har købt en dvd over internettet. Det var fra en udenlandsk butik. Desværre kan jeg ikke se filmen, fordi dvd'en har en forkert landekode. Hvordan kan jeg ændre landekoden til en dansk landekode?

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 06-07-19 20:10

Dvd'en er regionskode 1. Måske er det nemmere at ændre regionskoden på harddisk optageren. Det er en Samsung BD-H8500N.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 06-07-19 20:35

Jeg har skrevet forkert modelkode for harddiskoptageren. Det rigtige er: BD-D8500N-XE

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-19 13:52

Jeg ved ikke om en opgradering af firmwaren kan gøre det, men her er et link til både manualer og en fil med den nyeste firmware. Jeg ved at nogle DVD-afspillere/drev bliver resat ved en sådan opgradering.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-07-19 13:52

Undskyld, jeg glemte lige linket:

https://www.samsung.com/dk/support/model/BD-D8500N/XE/

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 09-07-19 21:32

Jeg har prøvet at ændre landekode på dvd'en. Det kom jeg ikke igennem med. Jeg har prøvet at ændre landekode på harddisk optageren. Det kom jeg heller ikke igennem med. Men jeg har alligevel løst problemet. Jeg har købt en app, der hedder 'windows dvd player'. Så kan jeg afspille den på min computer. For at få billedet over på fladskærm, vil jeg trække et HDMI kabel fra computeren til fladskærmen.

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 09-07-19 21:33

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.