/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Farveløs proceslinie
Fra : blendstrup
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 01-07-19 08:56

ingen farve på start handlingcenter og proceslinie (grå) efter opdatering fra windows 10

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-07-19 09:03

Lige præcis ja, og ingen mulighed for at ændre det.
Ret træls og kedelig kulør...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 11:08

Hvad taler i om. ??
Min win 10 Home - version 1903
Ej tema men bare en blå baggrundsfarve på skrivebordet ------------------ og sort processlinje

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-07-19 11:27

Netop IKKE, det er jo derfor vi reagerer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 11:34

Poten .......... hvad mener du

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-07-19 11:39

Skift farven på proceslinjen
Hvis du vil ændre farven på proceslinjen, skal du vælge knappen Start > Indstillinger > Personlig tilpasning > Farver > Vis farve på følgende overflader. Markér feltet ud for Start, proceslinje og Handlingscenter. Derved ændres farven på proceslinjen til farven for det overordnede tema.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-07-19 11:57

Nu har jeg lige haft fat i Microsofts hjælpelinje.

Farverne kan jo ikke ændres under normale omstændigheder.
Supporteren prøve at skifte over til MØRK i stedet FOR LYS og så blev muligheden for at ændre på de brugerdefinerede indstillinger pludselig aktive.

Prøv det!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-07-19 12:02

Proceslinien kan ændres til den farve man ønsker, super simpelt

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-07-19 12:08

Citat
Proceslinjen kan ændres til den farve man ønsker, super simpelt

Det kan den jo så ikke altid klogeåge!

Hvis det var så nemt som du siger, var der jo ikke nogen der havde brug for at spørge VEL?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-07-19 12:12

Citat
Proceslinien kan ændres til den farve man ønsker, super simpelt

Nemt at påstå, jeg har haft problemet, men ved hjælp af potens anvisning lykkedes det.

Men det kan være du kan give en anden forklaring der virker?
Så ville det da være ganske spændende...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 12:17

Det er vist hele fidusen med windows opdateringer----------------------flyt rundt på indstillingerne så brugeren tror det er noget nyt.

Ps. Snøft - så har windows lige meddelt, at opdatering til win 7 ophører til januar.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-07-19 12:21

Citat
Ps. Snøft - så har windows lige meddelt, at opdatering til win 7 ophører til januar.

Alting har jo sin tid, du må videre i den digitale fremtid - Win 10 er nu så aldeles ganske udmærket når man lige finder ud af de finurligheder der ind imellem dukker op...

Sådan har det jo altid været.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 12:25

Ja ja - men jeg har da også winXP, win7, win8, win10 og en enkelt Linux kørende.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-07-19 12:39

Citat
Det kan den jo så ikke altid klogeåge!

Hvis det var så nemt som du siger, var der jo ikke nogen der havde brug for at spørge VEL? Meget forvirret

Som nyudnævnt klogeåge kan jeg konstatere at poten mangler fantasi til at afprøve de muligheder der er i min beskrivelse her https://www.kandu.dk/spg180047.aspx#2051586 men håber at blendstrup afprøver mulighederne.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-07-19 12:56

Citat
Som nyudnævnt klogeåge kan jeg konstatere at poten mangler fantasi til at afprøve de muligheder der er i min beskrivelse her https://www.kandu.dk/spg180047.aspx#2051586 men håber at blendstrup afprøver mulighederne.

De nævnte muligheder var ikke en option, de var prøvet af tidligere...

Jeg var blot ikke lige opmærksom på du klogede dig igen igen...

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-19 13:15

Højreklik på start, vælg herefter Indstillinger.
I det nyåbne vindue vælg "Personlig tilpasning"
I det nye vindue der åbner TRYK på "Farver" i menuen til venstre.
Tryk nu på den ønskede farve i farveskemaet eller i brugerdefineret farve.
Slå evt Gennemsigtighedseffekter fra.
Sæt flueben ud for "Start, proceslinje og handlingscenter"
Såre enkelt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 13:16

Stakkels "blendstrup" som vist bare gerne ville have lidt farve på skærmen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-07-19 13:31

Han skal da bare bruge den løsning han finder bedst - det er der vel ikke noget stakkels ved?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-19 13:44

Ja ja

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 01-07-19 19:13

Tak for svaret for_lækker.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-07-19 21:01

Selv tak blendstrup