/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
floppy drev til usb
Fra : johnnyBP
Vist : 265 gange
78 point
Dato : 20-06-19 12:56

Jeg har flere 3½" Floppy Drev liggende fra mine gamle pc'er, og vil godt bruge et eller flere af dem på min PC uden floppydrev tilslutning. Jeg har ledt efter en Floppy til USB adapter, men kan ikke finde nogen (heller ikke på ebay). Jeg har flere harddisk til USB adaptorer både til sata - psata- og ide, men de kan ikke bruges til floppy.
Man kan købe et externt floppy drev med USB tilslutning, så løsningen findes. Men hvor finder jeg adaptoren så jeg kan slutte et 3½" floppy drev til min pc via en adaptor.
Jeg har en del disketter med indhold som jeg godt vil gemme på en harddisk inden jeg smider dem ud.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : poten

Dato : 20-06-19 13:33

Der er jo et hav af floppy diske til salg, kan du ikke bare bruge et af dem?

https://www.google.com/search?q=floppy+disk&oq=flop&aqs=chrome.4.69i57j69i61l3j0l2.7528j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 20-06-19 13:33
Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 20-06-19 13:57

Hej - opgaven misforstået.
Jeg savner en adaptor, som jeg monterer en floppy disk på, på samme måde, som hvis den skulle monteres i en PC dvs dataforbindelse via multistik og power med powerstik.
Adaptoren har så USB udgang for tilslutning til pc eller laptop.

Jeg har flere af dem for tilslutning til en harddisk; både IDE og Sata. Så kan jeg bruge en intern harddisk, der er blevet til overs fra en skrottet pc som extern hardisk på andre pc'er

Det er måske en fjollet løsning, men jeg vil hellere genanvende mine gamle floppydrev, fremfor at smide dem ud og købe nyt. Og så ved jeg tilmed, at de virker, for de er afprøvet i en ældre pc med win 98.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-19 16:03

Den løsning for_lækker henviser til, er den RIGTIGE - glem alt andet.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 20-06-19 16:11

hej Bille
Det er muligt - men det er ikke det jeg spurgte om.
Og for øvrigt kan eksterne diskdrev købes overalt - Undtagen hos slagteren m.m.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-06-19 16:34

For 149,- kr. er det da ikke værd at bruge tid på at prøve at bruge et gammelt floppy drev.

Tænk bare på evt. driver problemer. Det foreslåede virker jo.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 20-06-19 16:47

Bille - Det var jo ikke det jeg spurgte om! Slut

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-06-19 21:01
Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 20-06-19 22:08

Nej du har ret - dette er kun power delen. Jeg forstår ikke hvorfor dette kabel findes alle steder i forskellige udgaver. Jeg har forgæves ledt efter et tilhørende data kabel. (34 pin connector til USB via en converter)
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 21-06-19 10:10

Hej alle
Ved et tilfælde faldt jeg over denne her på ebay:

1.44RB 3.5" floppy drive connector 34 PIN 34P to USB cable adapter PCB boardR RU
Item price   DKK 58.03

Det ligner svaret på mit ønske, så jeg har bestilt en. Leveringstid 4-8 uger.
I mellemtiden modtager jeg gerne stadig kommenterer til mit problem, men jeg venter med at lukke spørgsmålet indtil jeg har modtaget og afprøvet den.
Og så er det tilmed en billigere løsning end den Bille foreslog.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-06-19 22:35

Bille - Det var jo ikke det jeg spurgte om! Slut
??
hvorfor så købe det? stikket er sikkert billigere

Annuller spørgsmålet
Fra : johnnyBP

Dato : 17-09-19 17:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål