/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk mellem to computer
Fra : na12
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 01-07-03 17:14

Jeg har lige købt en trendnet Router så bække mine computer kan kører på internet samtidig. det har jeg fået til at virke. men jeg vil også havde mine computer til at dele filer, eller ennu beder vil værer, vis jeg også kunne styrer den ene, fra den anden. men hvordan får jeg dem til at arbejde sammen?

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 110 point
Dato : 01-07-03 17:26

Hejsa.

Hvis det er Windows 2000/XP vi snakker skal de være i samme arbejdsgruppe. Dette kan du ændre ved at højre klike på "Denne computer" og vælge "Netværksidentifikation". Vælg Egenskaber og sæt kryds i arbejdsgruppe og vælg et navn til denne (eller benyt standard). Genstart PC'en. Der efter skal du så dele nogle mapper ud. Åben denne computer og vælg den mappe eller det drev du vil dele. Højre klik på denne og vælg "delling". Angiv navnet på drevet eller mappen som netværksbrugerne skal kunne se. LUK. HUSK AT DIN FIREWALL SKAL DEAKTIVERES.

Nu skulle du ved hjælp af netværksstedder finde den anden PC og den mappe som du har delt ud.

Hvis du vil fjernstyre den anden PC kan du bruge. "PC Anywhere" eller "VNC".

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-03 20:31

Du kan også bruge Netmeeting som følger med windows til at styre den anden computer indenfor dit netværk. Kræver tilladelse fra den anden comp.
Men som Kvolsgaard siger hvilket styresystem bruger dine computere.
Emesen.

Kommentar
Fra : na12

Dato : 02-07-03 18:25

mine computer bruger XP
Og nu har jeg fået dem delt, så jeg kan se bække HD., nu vil jeg prøve at få netmeeting til at fungerer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-03 20:10

start>programmer>tilbehør>kommandopromt Nu har du et sort lille vindue
ud for C:\>net view og tast enter og nu kan du se computernavnene
Når netmeeting er åbnet skriver du den andens computernavn og tryk på telefonen
Hvis den anden comp. har åbnet sin netmeeting vil den ringe og der skal bare accepteres opkald. netmeeting kan sættes til at "køre" i baggrunden.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : na12

Dato : 03-07-03 18:55

Tak for svaret kvolsgaard.

Det var det med firewall der skulle deaktiveres