/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Valg af ny bil.
Fra : Mosebaek
Vist : 247 gange
200 point
Dato : 12-06-19 21:30

Kun en høflig forespørsel.

Hvilken bil ville i vælge af disse to:
Ford Fiesta 1,0. ST. 3 cyl.140 hk. Årg. 2019.
Suzuki Swift 1,4. Sport. 4 cyl.140 hk. Årg. 2019.

Begge koster ca. 225.000 kr.

Personlig er jeg lidt modstander af en 1. liters motor 3 cyl. man piner en masser hk ud af. Ved godt de skal forestille, at være lidt billigere i brændstof.

Derfor ville jeg vælge Swift`en. Men hvad mener i ?? Bilen er ikke til mig selv. Jeg kører Opel modeller, som jeg har gjort i 36 år.

Min søn har kørt Swift 1,5. 110 hk. Siden 2008. Har nu gået 150.000 km. Eneste fejl: En knækket stang ved visker motor. Men tandstang i styretøj, er ved at være slidt.

Fiesta`en er nok den mest populære. Swift`en er vist en hel ny konstruktion.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-06-19 22:09

Swiftén ville være mit valg

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-06-19 03:12

Den du kan indrette dig den bedste kørestilling i.
Hvis det er lige godt, så kig på garanti og økonomi.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-06-19 08:12

Fiesta har 2 års garanti. Kan måske udvides.
Swift har 3 års garanti. Kan udvides til 5 år.

M.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-06-19 15:54

Fieata.

Har selv haft en i Mange mange år. Savner den stadigt.

Jeg købte den af en ophugger på Bornholm.

'Kælenavn Kurebil.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-06-19 19:09

Så er sagen afgjort. Det blev Fiesta`en. St Line 140 hk. Rigtig godt udstyret. Jeg fik en køretur i dag i den.

Blev positivt overrasket. Den lyder slet ikke som en jet turbine, når den får smæk. Og omdrejnings tæller stiger slet ikke som jeg troede.

Den må jo så få kræfterne fra turboen. Man bliver trykket godt tilbage i sæderne, når den får noget power.
Ford har jo også høstet hæder, for denne motor.

M.