/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
website ikke sikkert.
Fra : sigfrid
Vist : 311 gange
300 point
Dato : 12-06-19 10:29

Jeg kan ikke komme ind på et website, computeren skriver ikke sikkert, men har været inde på den mange ganger, hvad gør jeg for at komme ind.
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 12-06-19 10:42

vis du har tilid til siden kan du kortvarigt deaktivere din antivirus, mens du er på siden, men husk at aktivere den igen bagefter.
vh Fox

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-06-19 11:18

Der kan være flere årsager. fox_mulder's råd er udmærket, men hvis det er fordi at serveren er blevet inficeret med et eller andet så er det også rissikabelt. Jeg har selv oplevet at det var en sikkerhedsfunktion i Firefox som gav en besked som ligner, i sådan et tilfælde virker fox_mulder's råd ikke.

I Firefox kan du klikke på de tre linier i øverste højre hjørne, vælg "Indstillinger", "Privatliv og sikkerhed", rul ned til "Beskyttelse mod vildledende indhold og farlig software", og fjern fluebenet i "Bloker farlige og vildledende websteder". Husk at klikke fluebenet på igen når du forlader siden igen.

Hvis det er en dansk side så ville jeg forsøge at sende en besked til dem der ejer den.

Kommentar
Fra : HansHH

Dato : 12-06-19 11:24

Hej Sigfrid,

Det kan være svært at vurdere om siden er sikker eller ej.

Certifikaterne er noget som bliver lavet, fordi så kan folk nemt vurdere om siden er sikker til at kunne blive brugt. Det har reelt set ikke ret meget med selve siden at gøre, mest noget med SSL certifikatet.

Du kan altid se øverst venstre hjørne om en hjemmeside er sikker: som eksempelvis her:
https://www.flexiriste.dk/
Eller om den er usikker her:
https://flavors.me/

Sidstnævnte vil man kunne komme ind på ved at klikke på avancerede instillinger (i bunden) og så trykke "proceed to website". Flavors.me er lukket ned og er derfor 100% sikker at besøge på nuværende tidspunkt. Du vil ganske sikkert kunne lave noget lignende med hvad end det er for en side du ønsker at besøge.

Mvh.
Hans

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 12-06-19 17:29

Det er booking til blodprøve jeg skal ind på, har prøvet mange gange før men åben bart ikke nu har også prøvet at slå sikkerhed fra men hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-06-19 20:42

Jeg tror ikke at det pågældende websted er mindre sikker end før. Læs dette:

https://webpuls.dk/blog/hvorfor-er-min-hjemmeside-ikke-sikker/

Du vil formentlig stadig kunne booke på den side, du skal bare ignorere advarselen. Men fortæl dem om din oplevelse!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-06-19 07:42

Brug aldrig personoplysninger på en side der ikke har SSL/ HTTPS

Accepteret svar
Fra : Nyhedsgruppen

Modtaget 300 point
Dato : 13-06-19 08:54

Når en hjemmeside har en "hængelås" til venstre i browseren, så er siden sikker. Som der blev nævnt over, så er det fordi siden ikke er sikker, og mangler SSL certifikat. På Chrome kan man trykke "besøg siden alligevel".

Sikker side:
https://nyhedsgruppen.dk

Ikke sikker:
http://nyhedsgruppen.dk

Man bør altid have SSL certifikat, så hvis du kommer ind på siden, så smid dem en mail, og fortæl dem om problemet - så fikser de det måske til en anden gang ;)

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 14-06-19 08:01

Tak for svaret Nyhedsgruppen.
Og også alle jer andre, jeg kom ind via google chrome så det er fint nok, men jeg har aldrig haft problemer før nu.
V.H Sigfrid.