/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vedr. adgangskode
Fra : laurenzio
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 17-12-01 23:09

Hej,
Jeg troede at jeg havde min bærbar pc beskyttet med en adgangskode ved opstart, indtil jeg fandt ud af, at man bare kan taste "anullereknappen" for at komme ind i operativsystemet. Jeg køre win me. Det kan vel ikke være rigtigt, at jeg entet skal op/nedgradere for at beskytte min pc?
nogen som har et forslag?

Kommentar
Fra : soccer

Dato : 17-12-01 23:26

Du kan gå ind i BIOS på din PC og sætte password der.

Eller du kan opgradere til Windows 2000 eller XP, så får du en mget beder sikkerhed. Her kan du selv styre hvordan man logger på.

I ME og Win98 kan man altid trykke annuller.

MVH Soccer

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 17-12-01 23:28

Ps:
Bruger du password i bios, så Husk det skal sættes til "system" ikke "setup" ellers er det kun adgangen til bios der beskyttes.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-01 23:17

Hej

Hvis du ønsker sikkerhed skal du nok køre enten W2K eller WinXP !

Mvh,

Tex
MCP

"laurenzio" <laurenzio.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:tXtT7.11516$z4.1278156@news000.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg troede at jeg havde min bærbar pc beskyttet med en adgangskode ved
> opstart, indtil jeg fandt ud af, at man bare kan taste "anullereknappen"
> for at komme ind i operativsystemet. Jeg køre win me. Det kan vel ikke
> være rigtigt, at jeg entet skal op/nedgradere for at beskytte min pc?
> nogen som har et forslag?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-01 23:21

On Mon, 17 Dec 2001 22:09:25 GMT, "laurenzio"
<laurenzio.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg troede at jeg havde min bærbar pc beskyttet med en adgangskode ved
>opstart, indtil jeg fandt ud af, at man bare kan taste "anullereknappen"
>for at komme ind i operativsystemet. Jeg køre win me. Det kan vel ikke
>være rigtigt, at jeg entet skal op/nedgradere for at beskytte min pc?
>nogen som har et forslag?

Folk vil altid have adgang til dine filer, uanset om du så får et
kodeord på computeren der virker. De kan bare starte i dos, og så er
de inde. Hvis du vil beskytte dine filer, så skal du have dem
krypteret. Det er jeg ikke lige ekspert i, men kan man ikke bruge PGP?
(anyone?) Der er vist noget der hedder PGP Disk, hvor du kan kryptere
hele harddisken (eller er det mig der er helt i skoven?).

En anden mulighed er at sætte et kodeord fra bios. Det kan også omgås,
men det er lidt mere besværligt, og ikke for almindelige mennesker,
der kommer forbi din computer ved et tilfælde.

--

Venlig hilsen,
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-01 23:28

> Jeg troede at jeg havde min bærbar pc beskyttet med en adgangskode ved
> opstart, indtil jeg fandt ud af, at man bare kan taste "anullereknappen"
> for at komme ind i operativsystemet.
>

Den adgangskode beskytter kun mod at uvedkommende brugere kan få adgang
til dine netværksforbindelser.

> Det kan vel ikke
> være rigtigt, at jeg entet skal op/nedgradere for at beskytte min pc?
> nogen som har et forslag?
>

Nej, der er højst sandsynligt en mulighed for at sætte adgangskode i
BIOS. Hvis du VIL have en software-baseret adgangskode, må du søge på
nettet. Men husk at, jo tidligere du kan stoppe en uvedkommende i at
bruge, computeren jo bedre!

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 17-12-01 23:59

Tak for hurtigt svar.
Ja, jeg har netværk herhjemme - med ADSL forbindelse (hvis det skulle ha`` noget at sige?)
Hvis jeg nu laver en adgangskode i BIOS som i foreslår, vil det så have nogen indflydelse på min forbindelse herhjemme? Vi er ofte på/online samtidig.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-01 01:18

Det kan vel ikke
være rigtigt, at jeg entet skal op/nedgradere for at beskytte min pc?

I mod hvad, internetsikkerhed, i dit egen lokale netværk?

Prøv at søge oplysninger vedr. sikkerhed på "nettet "
Du kan også få din egen -"firewall til Pc´ern'
http://support.ca.com/Download/virussig.html#ilpersonal

venlig hilsen
John Reinholt

"laurenzio" <laurenzio.news@kandu.dk> skrev i en
news:tXtT7.11516$z4.1278156@news000.worldonline.dk
> Hej,
> Jeg troede at jeg havde min bærbar pc beskyttet med en adgangskode ved
> opstart, indtil jeg fandt ud af, at man bare kan taste "anullereknappen"
> for at komme ind i operativsystemet. Jeg køre win me. Det kan vel ikke
> være rigtigt, at jeg entet skal op/nedgradere for at beskytte min pc?
> nogen som har et forslag?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 18-12-01 08:41

Hej igen
Du kan godt forhindre, at man blot kan klikke Annuller er bruge Ecs-tasten. Åbn reg.databasen og gå til
HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon
lav en NY DWORD hvor du skriver MustBeValidated
giv den bagefter værdien 1 (een).

Hvis du yderlige vil beskytte kan du bruge programmet Access Denied (jeg bruger det selv) som allerede FØR Windows booter op beder om brugernavn og password. Der kan oprettes flere brugere med hver deres password. Læs mere om programmet her
http://www.nt.unets.ru:8101/klient/john/index.html

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : laurenzio

Dato : 18-12-01 11:32

Tak for svaret PARKENSS.