/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ASUS model R417N og pladsmangel
Fra : timeglas
Vist : 370 gange
300 point
Dato : 02-06-19 17:50

Hej

Jeg har for godt 1 år siden købt en bærbar som jeg har fortrudt mange gange, men spørgsmålet er.

Det er ASUS R417N og oprindeligt har jeg købt den med windows office til at installere. Den brokker sig konstant over der ikke er plads nok på harddisken. Jeg har nu afinstalleret Win Office, da abb udløb. Det gav lidt plads, men ved endnu en opdatering af win10 brokker den sig igen der ikke er plads. Hvad kan jeg gøre. Smide den ud eller kan man købe en harddisk som kan klare problemet?
Jeg prøvede at spørge et PC-rep sted og de sagde glem det, så håber måske I kunne hjælpe da jeg synes det er surt at købe en pc som på forhånd er umulig at opdatere.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-06-19 17:54

Hvor stor er harddisken?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 02-06-19 17:56

Det kunne hjælpe en del at starte med at installere Ccleaner http://web1.web.piriform.com/ccleaner/download og så i øvrigt at få slette alle de programmer og filer du ikke bruger alligevel med f.eks. Iobit Uninstaller https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller.php det vil give en del plads er jeg sikker på.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 17:56

Når jeg kigger på C-drev så står der 28 GB

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-06-19 17:57

Jeg ved ikke, hvad der er galt med det værksted, du har spurgt, men find et andet!
Det er bestemt ikke et stort pr at skifte til en større disk. Du skal bare finde nogen, der kan. Det kræver en "kloner" og noget veden. men det er ikke svært.
Find et ordentligt værksted.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 17:58

Og med hensyn til CCleaner så var det jo helt fra start at problemet var så tror ikke det hjælper meget at gøre det. Jeg har også manuelt slettet alt jeg kunne for at få den ned. Computeren er nærmest ikke brugt i det år. Dermed ærgelsen.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 18:03

Men kan jeg så ikke bare selv købe den Harddisk og installere den? Kan jo se hvor lågen bagpå er og ser let ud på nettet? Men hvilket skal jeg købe? Tænker cirka 128GB

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-06-19 18:04

28!
Så er det ikke underligt.
Nu har jeg læst lidt om din PC
Den har åbenbart noget, der ligner en chipbasseret disk.
Jeg har selv en Intel NUK, og den har jeg da fundet ud af at opgradere.
Jeg er sikker på, at det er et spil om det rette værksted.
(med mindre du er trænet i at repair PCer.)

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-06-19 18:06

For :hvor har du købt den? Er det længe siden?
Jeg synes, du er blevet meget dårligt rådgivet!

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 18:06

Bor i KBH området. Kender du nogle værksteder der?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-06-19 18:06

28 GB er heller ikke ret meget.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 18:06

Og det var i Power, men undre det dig at der var dårlig vejledning det sted

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 18:11

Kan klart ikke anbefale Power en anden gang, men håber I kan hjælpe mig til at komme videre med PC. Har set en youtube video om hvordan man kan skifte Slavedrive (harddisk) og det så ikke så svært ud, men aner ikke hvilken jeg skal købe på nettet.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 310 point
Dato : 02-06-19 18:12
Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 18:18

Øv kan se det jo nok er håbløst. Håber aldrig I køber noget i Power efter dette.

Svar fra ketetismus link er følgende:

Der er ingen SSD i den. Der er eMMC (chip) som HD.

Så det virker som om man ikke kan opgradere den.

Håbløst at sælge PC som ikke kan opgraderes.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 18:26

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-06-19 18:28

Citat
Håbløst at sælge PC som ikke kan opgraderes.

Tjahhh! Det kan jo også ske, at du bare ikke har gjort sælger helt tydelig klar, hvad du havde / Har brug for. Når man studerer spec. nærmere på ASUS model R417N, så er det jo nærmest en Tablet og overhovedet ikke en PC. Man får jo altså ikke en bærbar PC der kan noget som helst for 1.900 Kr.
https://www.edbpriser.dk/produkt/asus-r417na-ga006t/

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 19:34

Øh så du mener det er ok den ingengang kan opdatere win 10 som den er installeret til?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 02-06-19 19:47

Ingengang = ikke engang

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-19 20:18

Inden du fortvivler helt, så vil jeg gerne høre om størrelsen på din harddisk

Det ser du sådan:
Højreklik på start ned til venstre og vælg dishåndtering-

Disk 0 - hvad er størrelsen.

Så er der en del partitioner (firkantede kasser)

Hvad hedder de og hvad er størrelsen på dem i MB eller GB

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-06-19 20:26

32 GB. Bare slå spec. Op på computeren/tablet PC'n.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-19 20:28

ok tak - det vil jeg lige gøre............det er dælme ikke meget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-19 20:53

Brassovitski prøv lige at se her på side 84 > C

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/E402NA/0406_DA11677_E402NA_E502NA_A.pdf

Det står som om den kan være uden harddisk ?????????????????????

Eller er det en forkert manual jeg har fundet.

I øvrigt er den nem at udskifte - når den lige først er klonet over på den nye harddisk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-19 09:53

Der følges op på spørgsmålet her:
https://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=180002