/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avast clean up premium
Fra : ingelein
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 02-06-19 13:30

Jeg hsr i mange år kørt med den gratis Avast Antivirus og har været godt tilfreds. Nu trængte in pc til rn oprydning og jeg købte AVAST PREMIUM CLEAN UP. Det fungerede et par dage, men i dag går min pc efter opstart i sort og i nederste højre hjørne står der at jeg kører med en uægte Windows 7 kopi.
Jeg gætter på at Avast har fjernet min licensnøgle. I hvert tilfælde har jeg den originale win disk.

Jeg starter min pc op i fejlsikret tilstand ved at taste F 8 flere gange ved opstart. Jeg prøvekører et af de gamle standardprogrammer og det virker ok. Så er min opmærksomhed selvfølgelig på Avast Clean up programmet.
Straks jeg starter det, kommer der en meddelelse.”PINLIGT” ...... osv.
Selvfølgelig er der ingen support på hverken dansk, tysk eller engelsk om søndagen.
Jeg vælger så det sidste systemgendannelsespunkt. Foreløbig er så alt ok..... måske til jeg lukker og skal åbne igen.
Er der en fornuftig forklaring? Det sidste kontrolgendannelsespunkt er vel også det, der indeholder installationen af Avast Clean up, så jeg risikerer samme fejl igen efter nedlukning?
Ingelein
.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-06-19 16:20

Er det Windows der skriver at din licens ikke virker?

Hvis det er Avast, så kan der sikkert lave regel/ undtagelse om skanning af din pc.

Du kan se om din Windows er ægte i kontrolpanel/ system og sikkerhed/ system - nederst.

Ellers forlang pengene tilbage for Avast.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-06-19 16:25

Og forresten kan Avast ikke fjerne en Licens der godkendt af MS

Har du kørt med et Crack der i sin tid har aktiveret din Windows, kan du være sikker på at den nu er væk og din Windows skal aktiveres igen.

Har selv oplevet problemet med Mallwarebytes, og der kan man føje det til undtagelser og gendanne filerne.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-06-19 18:39

Jeg aner ikke hvad et crack er.... og min Imac som grå kører win 7 blv vd købet installeret med original win 7.
Efter at have kørt. Fejlsikret tilstand kører jeg nu i normal tilstand, men skal have fat i supporten i morgen og vi pengene tilbage.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : persens

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-19 19:30

Hej Jeg havde også købt Avast Premium Clean, men efter licensens snarlige udløb valgte jeg at få slettet programmet, og: PAS PÅ!! Det er åbenbart en større sag, og det betød i mit tilfælde, at min pc nærmest gik i coma i et halvt døgn efter forsøget med at få slettet ALT fra programmet. Hvis nogle kloge hoveder i dette forum kan rådgive om en fiks måde at klare sagen på, hører jeg ( og sikkert også Ingelein) gerne om dette - på forhånd tak.

Persens

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-19 20:10

Programmer bør slettes med det gratis program:

https://www.iobit.com/dk/recommend/iu.php

Brug den gratis udgave - det har jeg gjort i mange år.

Prøv med en genoprettelse og gå tilbage i tiden, til før "købeavast"

Prøv med genoprettelse af windows 7.....................(installerede programmer kan forsvinde)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-06-19 21:06

Hvad er der i vejen med den gratis MS Defender?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-06-19 22:03

Jeg har med det samme annulleret en automatisk forlængelse af programmet. Men det er mig en gåde, hvordan programmet har frigjort 87 GB. Så meget snavs har jeg altså ikke haft. Den lader også kun det seneste system genoprettelses kontrolpunkt blive stående. Måske har jeg haft mange af dem. Mit ms Outlook vil ikke starte. Jeg kan jo få pengene tilbage, men hvad med alt det lort programmet har lavet på min pc?
Jeg ved at mange mio bruger Avast gratis, men hvor god er den egentlig?
Undskyld de mange stavefejl i mit spørgsmål og svar. Min Ipad er fuldstændig vild med at rette til nonsens.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-06-19 09:38

Hej
Jeg har kørt i fejlsikret tilstand og..... uden at have gjort andet end at fortsætte normalt, lader det nu til at min pc kører fint og bedre end før. Det viser sig at Ms office pakken sættes til slumring og det kan man stille tilbage. Alt i alt kører min pc nu fint...... indtil videre!
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 20-08-19 23:01

Tak for svaret persens. nogen brugbare svar kom der jo desværre ikke, men du har jo gjort dine egne erfaringer med programmet,