/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toppe
Fra : abbaba
Vist : 233 gange
100 point
Dato : 01-06-19 21:03

Hvor lang er ? arbejdsdybden i disse.
Tænker på hvor langt den kan nå ind over en bolt - for at fange en møtrik.

https://www.harald-nyborg.dk/p4917/lange-toppe-1-2-8-stk

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-06-19 07:32

såvidt jeg husker er de 6-7 cm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-19 10:03

De lange toppe jeg har (måske fra HN) kan gå ned over ca. 4 cm

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-06-19 16:28

Må lige se nærmere på dem fra HN, skulle gerne bruge nogle der kan gabe over 6 cm.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-19 20:26

Jeg går ud fra at toppen skal ned over et gevindstykke og så kan den måske snige sig op i firkanhullet ------------ jeg har selv klaret den med at firkanten kun stak halvt ned, men hvor meget det gav kan jeg ikke huske.

Ps. Det er kedeligt at "disken" ikke dukker op for han viste tit sådan noget.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-19 07:44

Problemet er en møtrik på en styrestang på bilen, den sidder bare fast.
Styrekuglen er løsnet, så havde tænk mig at banke møtrikken løs med min slagnøgle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-19 10:14

Nu er der vel ikke ventregevind på den møtrik.

Det kan ses ved at holde en alm. bolt op mod og se om de "stiger " samme vej.

Lidt varme fra en eks. en hårdtørrer kan måske løsne sammen med et par små slag på en ringnøgle/fastnøgle

Med en kraftig hammer på modsatte side af sekskanten og så daske lidt med en mindre hammer på møtrikfladen.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-19 21:13

Der er kun normalt gevind og i begge sider.
Har prøvet at banke på dem og givet dem diverse andre former for - slip mig løs midler.

Dem fra HN var store nok men købte dem ikke.
Jeg fik et meget bedre tilbud fra den lokale tankstation.

Styre/ sporestang? med yderste led + bærekugle og hjulsporing for knap 1200.-
DET kunne jeg ikke sige nej til, og så kunne jeg vente en times tid eller gå en tur på den lokale.
Men så koster det sikkert en anden vogn hjem.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 03-06-19 21:14

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-19 09:39

Super - og sporing kan du ikke selv, hvis der er forhjulstræk.