/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ukrudt, Cotoneaster
Fra : warrior
Vist : 295 gange
50 point
Dato : 23-05-19 16:58

Hej
I et større areal med tætbevokset Cotoneaster er der fremkommet en stor del græsukrudt. Er der noget ukrudtsmiddel der er velegnet til udsprøjtning for at bekæmpe dette uden at skade bunddækket? Har tænkt på Toxan der jo fint kan bruges i græsplænen, men er i tvivl om det også er velegnet hvor der er Cotoneaster.
Tak for svar

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-19 17:28

Toxan er primært mod mælkebøtter og lignende, og det skader IKKE græsset.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-05-19 22:35

Sagt på en anden måde: Hvis du vil fjerne græsset, skal du IKKE sprøjte med noget græsbevarende!

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 23-05-19 22:35

Tak for svar
Men hvad skader så græsukrudtet, og lader Cotoneaster'en være?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-19 23:47

Manuel lugning!!!!

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 24-05-19 10:24

Jeg efterlyste et ukrudtsmiddel!!!!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-05-19 12:36

Græs betragtes ikke som ukrudt, så manuel lugning er den eneste kendte metode.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-05-19 13:27

Manuel lugning er blandt andet ikke mistænkt for at forurene vores drikkevand.

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 26-05-19 23:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål