/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med at afspille CD Compac 1 disc
Fra : Oldboston
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 16-05-19 20:42

Et Linguaphone sprogkursus fra 2005 indteholder et a tntal CDer af typen Compac1 Disc. Der står, at de kan afspilles på Windows XP, men jeg har Windows 7 og kan ikke afspille dem. Er der et særligt program, man kan downloade for at 15 år gamle CD'er? Eller skal jeg findg.e mit gamle XP progran frem og geninstallere det - hvis det i det hele taget er muligt - samtidig med at jeg bruger Win 7.
Håber på en god løsning

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-05-19 08:39

Det er helt almindelige lydfiler der er på disken. Alle CD-drev kan afspille den. Får du en fejl du vil dele med os?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-05-19 10:11

Afspille? kan du se CD på din Pc, så er det bare at kopiere indholdet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-05-19 11:39

Hvis du kan se CD'en i stifinder så prøv at gå ind i den og dobbeltklikke på de filer som ligger der. Men når du siger at der kun står Windows XP så kan jeg ikke lade være med at tænke på om CD'erne skulle være blevet ødelagt af ren og skær ælde. Hvis det er brændte CD'ere så er det bestemt ikke usandsynligt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-19 19:42

Hvis det viser sig, at være nødvendigt at afspille de CD'er i styresystemet XP, så er det muligt du inde i win7 kan installere xp i virtual box.

Ps. Alle mine CD kører i XP Win 7 8 10.

Men følger der et program med på den CD, kan det være at det medfølgende program ikke kan køre på win 7

Opfølgning på de andres spørgsmål:

1. Hvad står der på den CD
2. Viser den sig i stifinder og hvad viser den.
3. Har du prøvet funktionen "kør som" og så vælge XP
4. Har den størrelse som almindelig CD

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 23-05-19 08:57

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-19 09:37

- men hvad var fejlen.