/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Har skrevet forkert bopæl i ansøgning??
Fra : mabou
Vist : 432 gange
50 point
Dato : 03-05-19 22:57

Hej,

Jeg er i min seneste ansøgning kommet til at skrive en forkert bopæl.

Stillingen jeg har søgt ligger ca. 220 km fra min bopæl. Min plan var derfor, såfremt jeg får jobbet, at bo hos min storebror, som kun bor ca. 100 km fra det job jeg har søgt. ( der er tale om en tidbestemt stilling på ca. 12 uger)

Nu slå det mig pludseligt, at det nok var en dum ide, at skrive min storebrors bopæl i ansøgningen, selvom min tanke egentlig var god, da jeg skrev ansøgningen.

Jeg frygtede lidt at blive valgt fra pga. afstanden, hvilket jeg tidligere er blevet.

Jeg skrev derfor min brors bopæl, idet jeg jo netop skal bo hos ham de 3 måneder.

Hvordan tackler jeg lige den til samtalen, når de spørger efter min bopæl (det gør de altid i den type job jeg har søgt)

Er nervøs for det vil lyde utroværdigt.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-19 08:51

Forklarer det ligesom du gør her.
Ærlighed kan alle lide.
Der er intet forkert i gerne at ville gøre alt for et job. Jeg synes, det er prisværdigt, at du vil gøre alt, og flytte ind hos din bror i de 12 uger stillingen varer.
En anden gang skriv det i ansøgningen, at du har mulighed for anden bolig i den periode stillingen varer.
Held og lykke!

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 04-05-19 09:11

Tak for svar

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 27-05-19 14:24

Tak for svaret katekismus.