/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Manglende signal på Kreafunk DAB+ radio
Fra : jeanettesmor
Vist : 265 gange
500 point
Dato : 01-05-19 14:47

Goddav.

Jeg har meget for nylig fået sådan en radio i gave, men den kan tilsyneladende kun modtage FM-signalet. Når den er i DAB-tilstand viser den kun SERVICE NOT AVAILABLE.

Der er ca. 12 km til nærmeste sendemast og radioen viser heller ikke tegn på DAB-liv udendørs.

FM-modtagelsen er fin men jeg er interesseret i nogle kanaler som kun sendes på DAB.

Brugsanvisningen gør mig ikke klogere.

En af mine bekendte fortalte at man skal trykke længe på et par knapper for at få liv i DAB-funktionen men hun kunne ikke huske hvilke.

Er der nogen herinde som måske har løsningen på mit problem?

Tak og venlig hilsen
jeanettesmor

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-05-19 15:09

Knappen kunne være
autotune/scan-knappen, hvis en sådan findes!

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-05-19 15:17

Tak for svar katekismus.

Jojo, der findes en scanne-knap og jeg har været hele spectret igennem flere gange, både på FM og DAB.

Stationerne myldrer ind; på FM med fint signal og lyd, på DAB totalt uden signal og dermed stumme.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-05-19 15:21

Jeg har lige prøvet at downloade manualen, den er ikke god. Men når man har stillet den til DAB så skulle det være muligt at få den til at scanne for alle tilgængelige stationer.

Jeg bor endnu længere fra en sendemast og har ingen problemer med at modtage DAB-stationer.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-05-19 15:37

Soren_Steen_Nielsen -

- den kan sagtens SCANNE for stationer i DAB tilstand, det er ikke problemet. Den finder da også en masse. Men signal er der intet af.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-05-19 16:44

Har du prøver at bladre mellem det den finder? Hvis du heller ikke kan modtage noget på den måde så lyder det for mig somom at du må henvende dig der hvor den er købt.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 01-05-19 16:57

https://kreafunk.com/da/customer-service/support/

KUNDESERVICE
Kan du ikke finde, hvad du leder efter? Intet problem! Vi er altid klar til at hjælpe dig, så tøv ikke med at kontakte os.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-05-19 10:15

Tusind tak for alle svarene.

Sagen er løst - ved hjælp af en brevåbner til at trykke knappen til indstilling ned med. Den reagerede nemlig ikke på fingertryk.

Det bliver ælle-bælle med pointerne

Venlig hilsen
jeanettesmor

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-05-19 10:17

Tak for svaret katekismus.