/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Pitabrød
Fra : persens
Vist : 223 gange
200 point
Dato : 25-04-19 17:25

Hallo

Er der et klogt hoved, der kan fortælle mig, hvordan jeg får færdigkøbt pitabrød til at hæve i ovnen når de varmes op ?
Synes, at jeg snart har prøvet alle varianter: Fugte på begge sider, fugte kun på den ene, og ikke fugte overhovedet.
Har vekslet omkring opvarmningstid.
Har prøvet diverse indstillinger mht. placeringen i ovnen, og enkelte gange sker miraklet: De hæver!
Gode råd modtages vældig gerne, tak

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-04-19 17:26

Du får da aldrig et færdigbagt brød til at hæve på nogen som helst måde...

Kommentar
Fra : persens

Dato : 25-04-19 17:33

Skynder mig at fortælle, at der selvfølgelig er tale om almindelige brød, købt i en butik og som blot skal opvarmes inden servering-

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 25-04-19 18:58

Mikroovn 30 til 40 sekunder på fuld styrke

Jes

Kommentar
Fra : persens

Dato : 25-04-19 19:39

Igen må jeg undskylde mine manglende informationer:
Jeg har ikke nogen mikroovn

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-04-19 10:01

Hvis du køber færdig-bagte pitabrød, så kan du ikke forvente, at de hæver mere.

Brød hæver når det blive bagt, og det hæver ikke mere af, at man efterfølgende varmer det op.

Hvis du vil have bedre, mere luftige, pitabrød, så kan du bage dem selv.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 26-04-19 12:52

Bag dem selv, det er mega nemt at lave og smager også bedre.
Sig til hvis du skal bruge en opskrift.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-04-19 13:53

Citat
Bag dem selv, det er mega nemt at lave og smager også bedre.
Sig til hvis du skal bruge en opskrift.

Samme opskrift som til pizza, nemmere kan det ikke blive.

Kommentar
Fra : bodillouise