/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Løn?
Fra : abbaba
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 22-04-19 22:33

Hvor henter/ bestemmer værksteder deres såkaldte time løn ? for en bestemt opgave.

Skulle have skiftet en generator hvor timelønnen ville ryge op i 2 timer, hvilket er rigtig meget i mine ører, for at løsne 2-3 bolte.
Vedkommende slog min nummerplade op og kom med prisen, og det var kun timeløn - ikke reservedele.

Ifølge Autodata bla tager (burde) det 45 minutter, og intet i nærheden af 2 timer.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-19 23:18

De henter det fra nogle helt urealistiske oversigter over branchenormer.

Find et andet - mindre - værksted.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-04-19 23:42

Er det et spørgsmål.... Nu hænger verden ikke kun sammen vedrørende et autodata blad.
En generelt service inden for alle faggrupper omfatter også udgifter til husleje, el, pension, feriepenge, værktøj m.m. Dertil bruges der tid på bestilling og afhentning af reservedele.

Om ikke andet må du selv i gang med skrugenøglen, eller købe en cykel hvis du er så utilfreds. Så er du også foruden denne udgift. Og jo, hvis du allerede vender vær en 5 øre nu, ture jeg slet ikke tænke på når girekassen, motoren eller andet ryger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-04-19 09:12

Citat
En generelt service inden for alle faggrupper omfatter også udgifter til husleje, el, pension, feriepenge, værktøj m.m. Dertil bruges der tid på bestilling og afhentning af reservedele.

Her er jeg fuldstændig enig med McBobo. Det er jo ikke bare "netto" prisen for arbejdet man betaler. Enhver firma skal jo have det hele "forrentet", ellers ville de snart gå konkurs.

For et halv år siden, fik vi nyt gasanlæg. Det blev klaret på een dag. Arbejdsløn 9.800,00., for een mand. Jeg skal ikke klage, for det hjalp jo med håndværkerfradrag, men tænkte om Skat tog den god. Men det gjorde de. Mange bil mærker har faste takster på udskiftning af reservedele. Men min mekaniker arbejder på time basis.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-04-19 12:49

Altså, en værkstedløn er vel ca 500.- i timen - fair nok.
Kan ikke se hvad spørgsmålet har med huslejeudgifter og andet at gøre.
Skal man betale andet end en REN værkstedsløn så burde det stå med meget store bogstaver

De tager åbenbart 2 fulde timer om at skrue på 2-3 bolte.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-04-19 16:41

Citat
Kan ikke se hvad spørgsmålet har med huslejeudgifter og andet at gøre.

Det lader vi bare ligge. Kan nok ikke forklares så det er forståeligt.

Med hensyn til tidslængde: Det er muligt der er andet der skal afmonteres, for at komme til generatoren. Umiddelbart er jeg da enig i, at to timer lyder af meget, men der kan være mange ting der spiller ind.
Jeg har selv skiftet generator, både på mine gamle Ford og Opel. En smal sag, da jeg har en lille grav i min garage. Men nutidens biler er meget mere kompagte. De gamle havde plads at røre sig på.

M.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 23-04-19 18:28

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-04-19 18:59

Tak for point