/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tandrem
Fra : abbaba
Vist : 276 gange
300 point
Dato : 11-04-19 23:23

Hvor langt kan en rem der er 4 år gammel, med 15,000km på bagen holde.

Og det med alderen på de tandremme man køber/ får lagt i bilen, er de nye? hvor lang tid har de egentligt lagt i opbevaring/ salg hos forhandleren.

Min bil bruger ikke Remmen til vandpumpe, kun til knastakslerne.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-04-19 15:04

Pu.. Hvis den springer, er det en ny motor m.m.
Prøv at finde et værksted der vil give dig et tilbud på at skifte den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-04-19 15:23

Holder sådan en ikke i omkring 100.000 km.?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 12-04-19 16:17

Der er meget forskel på hvor længe remmene til forskellige biler kan holde. Se i instruktionsbogen, eller spørg på et mærkevare værksted.
Remmen slides og ældes ikke noget særligt, så længe den ligger på lager. den udsættes for langt højere temperaturer og mekanisk træk og slid, når den kører i motoren.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-04-19 05:18

Du skriver ikke hvad slags bil du har. Nogle skal byttes ved 80000 eller 4 år og nogle skal byttes efter 140000km eller 4 år.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-04-19 23:30

80,000 km eller 60 mdr

Har bestilt nyt hjem fra Sverige (pumpe og rem + strammer), det kostede 350.- med post
Og timeløn? på værksted er sat til knap 2 timer.

Så ikke den store udgift ved fornyelse, men dyrt med en ny brugt motor.

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 20-04-19 09:49

Tak for svaret transor.