/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Solpaneler
Fra : olarsen
Vist : 305 gange
300 point
Dato : 09-04-19 20:00

Nogen som ved hvor man kan få 'repareret' et solpanel, jeg har været så uheldig at glasset på et af mine solpaneler er krakkeleret, leverandøren af solpanelet mente at der fandtes en virksomhed, som kunne gøre noget ved overfladen så den blev tæt, der ville selvfølgelig være en lidt nedsat virkningsgrad på panelet, men alternativet er at smide et helt nyt panel ud. Jeg har søgt på Nanocover, men vil gerne vide om der er nogen med lidt erfaring i den slags!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-04-19 20:34

Måske ikke lige hvad du tænker på, men jeg har brugt noget der hedder panser (Panzer?) folie på nogle glasplader og det virker fint.
http://www.panzerfilm.com/
Det var købt i Tyskland til ikke mange kroner pr m2 (100.-?) og det var med UV beskyttelse.
Det bliver brugt til butikker, og er næsten ikke til at rykke af igen og slet ikke til at smadre.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-04-19 20:35

Linket er ikke hvor jeg handlede.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-04-19 20:39

Glasset skal selvfølgelig være totalt rent, og hvis kanterne på glasset ikke slutter tæt, så kan det nemt tættes med Glas/ akvarie silikone, så der ikke trækker fugt/ regnvand ind

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-04-19 21:18

umiddelbart lyder det som det jeg har brug for, hvis prisen så også er rigtig så er det det jeg skal have, ved du om det kan købes på det mål? Hvor har du købt det? (hvis du husker dt)

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 300 point
Dato : 12-04-19 09:11

Prøv at Google solafskærmning - der er flere muligheder f.eks. 3M produkter - kunne det være en mulighed ?

ØV4

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 12-04-19 09:15

Hej ,
Jeg har faktisk lige fundet et produkt som jeg tror kunne fungere, har bestilt og afventer modtagelse.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 12-04-19 09:15

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-04-19 10:04

Selvtak olarsen og tak for point.

ØV4