/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
hvor bor Søren Andersen og Karen Elevold
Fra : 2601
Vist : 334 gange
500 point
Dato : 07-04-19 12:12

Hvor bor Klodsmager Søren Andersen og hans hustru Karen Elevoldsdatter efter 1880 i Horsens Købstad??

Det sidste jeg har er FT 1880.
Folketælling-1880.
Skanderborg, Nim, Horsens Købstad, Horsens Købstad, Thonbogade 1, Forhuset, Matrikkelnummer 483, 1.
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Søren Andersen, 63, Gift, Husfader. Klodsmager, Skjern Sogn, Skanderborg Amt
Karen Enevoldsen, 56, Gift, Husmoder, Ousted Sogn, Skanderborgt Amt

Folketælling-1890.
De bor ikke merer i Thonbogade 1.

Jeg har prøvet at finde dem ved at se i de nærmeste gader i FT 1890 samt i Horsens Kirkebøger op til 1920 uden at finde dem døde.

Nogle der kender noget til Dem???

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-04-19 13:26

Kan dette evt Være din Søren Andersen    73    Enke    Do [Hospitalslem]
Navn:   Søren Andersen   Køn:   M
Alder:   73   Civilstand:   Enke
Stilling i husstanden:   Do [Hospitalslem]
Kildehenvisning:   No 9   trossamfund:   do [Folkekirken]
Kilde:    FT-1890   Husstands-/familienr:   146
Matrnr/adresse:   Hansted Hospital
Sogn:    Hansted   Herred:    Voer
Amt:    Skanderborg   Stednavn:    Hansted
Indtastningsnr:    B7905   Løbenr.:    750

mvh
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-04-19 13:58

Til senta

Nej desværre. Jeg har undersøgt det og han var født 1816 og gift 1 gang med en anden.

Jeg vil dog sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Huusom

Modtaget 500 point
Dato : 07-04-19 22:08

Søren Andersen (Them) død 15. jan. 1882 vor Frelser Horsens opsl. 75 AO.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17123988#164499,27631799

Kan ikke lige finde Karen Enevoldsen men hur er ikke død ved Sørens begravelse.

mvh Huusom

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-04-19 22:18

Flot fundet!!!!

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 08-04-19 12:35

Tak for svaret Huusom nej jeg siger mange tak for din store hjælp.

Jeg må sige at præsten var noget sparsom med oplysninger. Han kunne godt have skrevet navnet på hustruen samr hvor han boede.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-04-19 13:05

Han fortalte dig da Them sogn, så det må være noget med at lede lidt mere der.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-19 12:54

Til Bille1948

Ja og det var også det der overbeviste mig om at det var min Søren Andersen.

Det var der han blev født. MEN da de ikke fik børn , kun en plejedatter så siger det ikke noget om hvor hustruen boede da han døde.

Med venlig hilsen.