/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fodpumpe Cyclemaster.
Fra : Nul7
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 29-03-19 14:19

Hej alle sammen, jeg købte denne pumpe i Aldi. Ifølge brugsanvisningen, er den direkte livsfarlig at andvende. Et lille udpluk: Børn kvæles hvis de leger med fodpumpen.

En defekt fodpumpe er farlig = eksplosion..

Fare for personskader på grund af at pumpen bliver var ved brug.

Og sådan kan jeg blive ved, aldrig oplevet noget lignende, jeg tør næsten ikke at pumpe min egen cykkel. den skulle ellers kunne pumpe mange forskellige muligheder..

Nul 7.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 29-03-19 15:59

Så må du jo gøre op med dig selv om du vil udsætte dig for farerne og bruge den eller kassere den...

Der er vel ikke ret mange andre alternativer!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-03-19 17:58

Jeg synes det lyder for utroligt, - men jeg prøver og håber vi kan snakkes ved.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-19 06:04

Har en pumpe af lignende type, faktisk én der er magen til bare med et andet navn.
Og den virker upåklageligt, og jeg er hverken blevet kvalt eller er eksploderet endnu

Nok fordi jeg ikke putter de små dele i munden, og stopper med at pumpe når viseren er i det røde felt på manometeret
Og ja, i og med man hiver op og ned, så giver friktionen i pumpen en del varme.
Men det er squ sjældent at man skal pumpe så længe at den ligefrem bliver farlig!

Som med meget andet vi har i hjem og værksted, så skal visse ting gemmes af vejen for små børn, så de ikke kommer til skade.
Børn er nysgerrige, og nogle små pilfingre, så selvfølgelig gemmer man tingene så de ikke uset kan få fat i farlige genstande.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 30-03-19 11:10

Når man i dag køber en ting med medfølgende "brugsforvirring", så består denne vel for 95% vedkommende af diverse advarsler, formaninger osv. osv. Jeg kunne forestille mig, at det er for at holde producenten fri for eventuel retsforfølgelse, hvis noget går galt? Mener at have læst et tilfælde fra USA (selvfølgelig!), hvor en bruger anlagde sag, fordi der ikke stod beskrevet, at man ikke måtte stoppe sin kat i tørretumbleren - brugeren vandt naturligvis sagen!!

I fordums tid var der et begreb, der hed sund fornuft - ak ja, det var tider

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 31-03-19 11:46

Tak for svaret dogvillestar.

Det var nobelt svaret.- gav mig en smule tryghed.

Jo, fabrikanterne vil gerne dække sig ind.

Kommentar
Fra : dogvillestar