/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Valg mellem 2 biler!
Fra : AbsoluteBaby
Vist : 531 gange
95 point
Dato : 01-07-03 13:29

Hej.

Jeg står i et STORT dilemma!! (syntes jeg selv :) )
Jeg står her og har valget mellem en VW Golf fra 1997 med 73.000 km på tælleren, det er den sidste årgang i IIIér serien, den er virkelig flot holdt, og er en 1.8 CL model
ELLER
en Fiat Bravo 1.8 GT16V fra 1998, med 34.000 km på tælleren, (og den har IKKE fået skiftet motor), den er også virkelig flot holdt.
Begge, står til den samme pris.
Spørgsmålet er så bare...Hvilken..Fordi jeg har nogle ting der siger for/imod dem begge..
Når man går rundt på gaden, og ser gamle biler..Så er det for det MESTE tyske som stadig holder :), men, Golf´en er til gengæld også så normal!? og anonym i forhold til Bravo´en. Bravo´en er en pænere bil, og bedre som stylingsobjekt, netop fordi der findes SÅ mange stylede Golf´er.. Yderligere, har Bravo´en kun kørt 34.000 mod Golf´ens 73.000...Men....Så igen *G*!!! Golf´en...Er jo tysk mekanik når det er bedst :)
HVAD gør jeg!?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-03 13:42

Umiddelbart vil jeg vælge Golf'en. Kilometrene har en mindre betydning. En moderne bilmotor i den kaliber du taler om plejer nemt at klare 300 000 eller mere. Normalt er problemerne rust og bøvl med el, bremser og deslige.
Fiat har langt tilbage i tiden døjet slemt med rust, men det er ikke længere noget problem. Mere problematisk kan det være med deres elsystemer og bremser. Tyskerne har nok generelt højere samlekvalitet. Ikke mindst er deres gensalgsværdi høj. Bedste hjælp vil nok være at gå på biblioteket og kigge i gamle Motor-blade (FDM), eller hvis du er medlem eller kender en der er det, kigge på nettet.

Uden at have set bilerne, ville jeg vælge Golf.

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 01-07-03 13:49

Hi AbsoluteBaby

Ja, det kan være svært at vælge bil. Jeg tror du skal stille nogle forskellige punkter op foran dig selv.

F.eks.:

1: hvilken bil giver flest penge retur når jeg skal sælge den? Golf

2: Er Golf´en virkelig så god som man siger? hhmmm, de sidste 5 år er de 5 bedste placeringer gået til japanske biler (i alle prisklasser), vedr. holdbarhed, færrest motorstop osv. Tyske biler kommer faktisk et stykke nede på listen.

3: hvilken én brænder du mest for? og så sk... være med gensalg, holdbarhed og alle de andre ting. For det er DIN glæde det gælder. Din rysten efter at komme ind og sidde i bilen, at mærke den, glæden over udseendet.

4: er FIAT´en holdbar eller ruster den som bare pokker: Næææhhh, den har rustgaranti som alle andre biler, og FIAT har altid været kendt for at bygge en god motor.

Der er mange ting der skal tænkes igennem, men i sidste ende er det glæden ved at se, røre og sidde i sin bil der afgør hvilken en det bliver.

Tænk dig godt om, men prøvekør dem nogle gange inden du bestemmer.

BDG

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-07-03 14:30

Prøv at køre en tur i dem begge, og tænk så på hvad du vil have.
Vil du have en bil du kan lide at køre i, og være glad ved?
Vil du have en bil, der holder værdien bedst muligt?
Hvor stort er dit kørselsbehov?
Det er kun dig selv der kan afgøre det!!!

MVH

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 01-07-03 14:41

Min fætter har selv en Fiat Bravo.Som kan ses inde på bilgalleri.dk, det er den Kameleon farvede med eftermonteret Turbo, det er også en 1.8 GT 16V fra 1998, og for det ikke skal være løgn så den Bravo vi taler om her, er faktisk min eks kærestes ;) han havde den mens vi var sammen og solgte den til denne forhandler til fordel for at købe en mc..Så den kender jeg..Den havde ikke rigtigt de store problemer, andet end at den styrede MINIMALT mod venstre ved ingen hænder på rattet...Men brænder efter..Hmm..Lyden i den Fiat med en KN kit på, og med sine 16V..Den glemmer jeg aldrig, og har kun hørt en lignende lyd, på V6´ere..
Men jeg TROR at Golf´en er bedre..
Men her kan i lige se bilerne, har lagt dem ud på en lille side..Der er lidt fler billeder af Bravo´en end Golf´en siden jeg stadig har dem fra min eks da han ejede den :) (Det skal lige siges at der IKKE har været hund i Bravo´en til trods for der sidder Schæfer mærker på den)

Men her kan i se dem:

Http://www.Nightwarriors.subnet.dk

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 01-07-03 14:42

Min fætter har selv en Fiat Bravo.Som kan ses inde på bilgalleri.dk, det er den Kameleon farvede med eftermonteret Turbo, det er også en 1.8 GT 16V fra 1998, og for det ikke skal være løgn så den Bravo vi taler om her, er faktisk min eks kærestes ;) han havde den mens vi var sammen og solgte den til denne forhandler til fordel for at købe en mc..Så den kender jeg..Den havde ikke rigtigt de store problemer, andet end at den styrede MINIMALT mod venstre ved ingen hænder på rattet...Men brænder efter..Hmm..Lyden i den Fiat med en KN kit på, og med sine 16V..Den glemmer jeg aldrig, og har kun hørt en lignende lyd, på V6´ere..
Men jeg TROR at Golf´en er bedre..
Men her kan i lige se bilerne, har lagt dem ud på en lille side..Der er lidt fler billeder af Bravo´en end Golf´en siden jeg stadig har dem fra min eks da han ejede den :) (Det skal lige siges at der IKKE har været hund i Bravo´en til trods for der sidder Schæfer mærker på den)

Men her kan i se dem:

Http://www.Nightwarriors.subnet.dk

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 95 point
Dato : 02-07-03 09:10

Det lyder som om du selv har mest lyst til Fiat ´en men er blevet godt og grundigt hjernevasket af alle de Golfhistorier om gensalgsværdi, holdbarhed, prestige og hvad ved jeg.
Ikke fordi det ikke er rigtigt hvad folk siger når de fortæller at de har haft golf i 100 år og den gik aldrig i stykker men der har så sandelig også været historier om det modsatte, især de nyere årgange (fra 96 og frem) har haft mange problemer.
Du vil sagtens kunne møde folk som har haft Fiat´er og ikke har haft problemer ligesom med alle andre biler.
Mit råd er at du efter en rigtig god prøvetur og gennemgang af begge biler, og efter at have vuderet begge med hensyn til garanti m.m. køber den som du selv brænder mest for.
Hvis du køber bil med hjernen bliver der altid en lille rest siddende der siger - jeg skulle måske hellere......
Køber du bil med hjertet så har du købt den du helt ville have og så tror jeg du bliver mere glad for den.

Et sidste råd herfra skulle lige være det at ringe til forsikringen og høre prisen på begge før du køber...

/banzon

Godkendelse af svar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 02-07-03 20:55

Tak for svaret, og jeg var lidt i tvivl om jeg skulle acceptere dit eller bdg´s som svar :) syntes de var lige gode så jeg trak lod, men tak for svaret :)