/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Hot 50
Fra : jensviggo
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 17-03-19 10:20

Har en sådan, den kører perfekt. Når den er kold, kan jeg ikke starte den med selvstarter, men nemt med kickstarter. Når den er varm, eller nogenlune varm, starter den nemt med selvstarter.

Hvad mon der er galt?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-03-19 15:52

Dårligt batteri

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-19 08:32

Da jeg havde sådan en, så skulle den helst have et skvæt karburator sprit tilsat i benzinen her om vinteren, så startede den nemt på både kick- og elstart.

Men et dårligt (gammelt) batteri kan også være fejlen!
Mål på batteriet og se om det er optimalt ladet!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-03-19 06:00

Batterispændig målt til 12,62.
En skvat kaburatorsprit kom jeg i tanken. Og nu ingen koldstartsproblemer.
Tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-03-19 06:01

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-03-19 07:17

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-03-19 07:23

Citat
Batterispændig målt til 12,62.

Det er lige i underkanten.
Mener at et fuldt opladet batteri skal være på ca. 14.4 volt - 14.7 volt ved færdig opladning!

Men måske nogle af Kandu's mere el tekniske folk kan rette eller vejlede