/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Kontorstol
Fra : lgs
Vist : 354 gange
500 point
Dato : 02-03-19 19:58

Da jeg aldrig har været til brug-og-smid-væk søger jeg her en mulig løsning på, at en Jysk-kontorstol a la denne https://jysk.dk/kontor/kontorstole/gold/kontorstol-tjele-sort?gclid=CjwKCAiA8OjjBRB4EiwAMZe6y3fxRUOT822gs0xppnteRpaQfUEbcgwDqGmYyMBl8FeZxGwbkFMpsxoCSiYQAvD_BwE gennem længere tid har "tabt luften" eller hvad det nu er, når man sidder i den. Stolen er flere år gl. men ellers absolut ikke kassabel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-19 22:02

Søg efter gasstempel / gasdæmper til kontorstol på google eller bing
eks http://kortlink.dk/google/x424

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-19 22:04

Eller en tur på "genbrug" måske du kan få lov at klunse en fra en kasseret stol!

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 03-03-19 07:28

Hos os for man ikke lov til at tage noget på genbrugspladsen. Men der ville måske være muligt at købe en kontorstol til billige penge i en genbrugsbutik elle søg på nette efter en gasstempel til stol.
En anden mulighed var også st søge kontorstol til udsmidning på nogle af alle de gratis grupper på feks facebook, gul og gratis mm

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 500 point
Dato : 03-03-19 08:22

Du er nok nødt til at får hevet gasdæmperen/gasfjederen ud af stolen!
Hvis du er heldig, så er der enten en stregkode, eller endda et modelnummer, så du kan finde den rigtige reservedel.
Dæmperen er typisk monteret med nogle udvendige låseringe, der rimelig nemt lirkes af med tang/lille skruetrækker.
Pas på at den ikke springer vildt afsted ved demontering, da sådanne små dimser kan være svære at finde igen

Hvis du kender navnet på din stol, så søg på --> gasdæmper/gasfjeder for 'stolenavn'

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 06-03-19 15:04

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar